کشف یک شبکه قاچاق انسان در آلمان

16:29 - 20 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۹۷۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کشف یک شبکه قاچاق انسان در آلمان
پلیس آلمان می‌گوید که یک شبکه قاچاق انسان را در این کشور شناسایی و متلاشی کرده است.

خبرگزاری میزان - پلیس آلمان می‌گوید ۶ نفر در یورش‌هایی در ۳ کشور به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد یک شبکه قاچاق انسان دستگیر شدند.

این شبکه قاچاق انسان، قربانیان را در مسیر مهاجرتی بالکان با کامیون‌های باری قاچاق می‌کرد.

پلیس در شرق آلمان اخیرا اعلام کرد که با همکاران مرزی، یک باند قاچاق انسان با ۶ مظنون را در حملاتی در سراسر آلمان، رومانی و بلغارستان دستگیر کرده‌اند.

قاچاق قربانیان در شرایط غیرانسانی

این شبکه قاچاق انسان متهم است که صد‌ها نفر را در شرایط «غیرانسانی» از طریق مسیر مهاجرتی بالکان به آلمان قاچاق کرده است.

پلیس در شهر «پوتسدام»، می‎گوید که افسران ۶ حکم دستگیری را اجرا کرده و ۱۵ ملک را مورد بازرسی قرار داده‌اند که ۱۱ مورد از آن‌ها در رومانی است.

مظنونان این پرونده در ۶۸ مورد قاچاق انسان، بیش از ۵۶۰ مهاجر را به آلمان و در ۲۵ مورد قاچاق، بیش از ۳۰۰ مهاجر را به رومانی وارد کرده‌اند.

گفته می‌شود که مظنونان پس از انتقال از «تیمیشوآرا» در رومانی، مهاجران را مجبور می‌کردند تا در میان محموله‌ها در کامیون‌ها «تحت شرایط غیرانسانی برای چند روز» در مسیر آلمان پنهان شوند.

پلیس ۴ نفر از مظنونان را در هنگام جستجوی اموالی که برای اسکان افراد قاچاق استفاده می‌شد، دستگیر کرد.

حدود ۲۰۰ افسر در این عملیات شرکت داشتند که ۱۳۰ نفر از آن‌ها تنها در آلمان بودند.

پلیس می‌گوید که افسران در جریان این حملات ۳ خودرو با ارزش بالا، تلفن‌های همراه مختلف، پول نقد و سایر شواهد را کشف و ضبط کردند و افراد مظنون برای حضور در دادگاه‌های محلی بازداشت شده‌اند.

آلمان در سال گذشته پس از هجوم گسترده در سال‌های ۲۰۱۵-۲۰۱۶ شاهد افزایش مجدد تعداد پناهجویان بوده است.

به گزارش «لوکال»، دولت آلمان در ماه گذشته بر روی اقدامات سختگیرانه‌تر، از جمله مشارکت با برخی از کشور‌های مبدا تازه واردان برای بازگرداندن شهروندان خود به توافق رسیده بود.

افزایش قاچاق انسان در آلمان

طبق آمار رسمی، موارد شناخته شده قاچاق انسان در آلمان در سال ۲۰۲۱ به شدت افزایش یافته است؛ پلیس اعلام کرده که موارد جنسی، کودک آزاری، و استثمار کاری موضوعی رو به رشد است.

بر اساس گزارشی که در سال ۲۰۲۲ از سوی اداره پلیس جنایی فدرال (BKA) منتشر شد، مقام‎های پلیس و گمرک در سراسر آلمان به حدود ۵۱۰ مورد قاچاق انسان در سال ۲۰۲۱ پاسخ دادند؛ این رقم نشان دهنده افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال پیش از آن است.

BKA، می‎گوید که سوء استفاده از کودکان در موارد قاچاق حتی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است؛ دستکم ۲۳۷ کودک تحت تأثیر قرار گرفته‌اند که ۲۳ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ است.

بر اساس این گزارش، میانگین سنی قربانیان ۱۵ سال و میانگین سنی مجرمان ۳۷ سال بوده است و کار جنسی اجباری یک مسئله مهم در این زمینه به شمار می‌رود.

در زمینه کار جنسی اجباری، ۹۳ درصد از ۴۱۷ قربانی، زن بودند و بیشتر قربانیان و مجرمان آلمانی بودند، اما مهاجرانی از کشور‌هایی مانند بلغارستان، رومانی و چند کشور دیگر نیز درگیر بودند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *