شهادت کودک ۲ ساله فلسطینی/سازمان ملل: عاملان شهادت محمد هیثم التمیمی باید مجازات شوند

8:29 - 16 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۲۷۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شهادت کودک ۲ ساله فلسطینی/سازمان ملل: عاملان شهادت محمد هیثم التمیمی باید مجازات شوند
شهادت کودک ۲ ساله فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی به واکنش سازمان ملل منجر شد.

خبرگزاری میزان – «محمد هیثم التمیمی»، کودک ۲ ساله فلسطینی روز دوشنبه بر اثر جراحت ناشی از شلیک نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

این کودک فلسطینی اهل روستای «نبی صالح» رام الله در کرانه باختری بود که چند روز پیش بر اثر شلیک نظامیان صهیونیست به شدت مجروح شده بود و در روز دوشنبه به شهادت رسید.

نظامیان صهیونیست به خودروی حامل خانواده «محمد هیثم» با گلوله جنگی شلیک کردند که در نهایت این کودک از ناحیه سر و پدرش از ناحیه کتف و دست مجروح شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای درباره این حادثه مدعی شد که نظامیان صهیونیست برای پاسخگویی به تیراندازی مشکوک ناچار به شلیک شدند.

این بیانیه همچنین ادعا کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از آسیب دیدن افراد بی گناه متاسف است و برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی تلاش می‌کند.

پدر «محمد هیثم التمیمی» با تکذیب ادعا‌های ارتش رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: ما تبادل آتشی ندیدیم؛ تنها اتفاقی که افتاد، شلیک آن‌ها به سمت خودروی ما بود.

به گفته وی، زمانی که من خودرو را متوقف کردم، آن‌ها باز هم به سمت ما شلیک کردند.

 

سازمان ملل: عاملان به شهادت رساندن کودک فلسطینی باید مجازات شوند

 

«تور وینسلند»، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه با انتشار توییتی شهادت این کودک ۲ ساله را به شدت محکوم کرد.

وی نوشت: مرگ کودک ۲ ساله فلسطینی، رویدادی که من را بسیار غمگین کرد، به شدت محکوم می‌کنم؛ غیرنظامیان به خصوص کودکان همچنان بهای این درگیری را پرداخت می‌کنند.

«وینسلند» ضمن تسلیت به خانواده شهید دو ساله فلسطینی، این حادثه را نمونه‌ای از خشونت در سرزمین‌های فلسطینی خوانده و خواستار تحقیقات منصفانه‌ در این باره و مجازات عاملان این حادثه شد.

با شهادت «محمد هیثم التمیمی» شمار کل شهدای فلسطینی در کرانه باختری، قدس اشغالی و نوار غزه از آغاز سال ۲۰۲۳ به ۱۶۲ نفر رسید؛ دستکم ۲۵ نفر از این شهدا کودک هستند.

«نبی صالح»، روستای کوچکی واقع در شمال غربی رام الله است که سال‌ها در برابر شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی مقاومت کرده و در جریان این مقاومت شاهد بازداشت، جراحت و شهادت ده‌ها نفر از ساکنان خود بوده است.

این روستا مدت‎هاست که به دلیل برگزاری تظاهرات مختلف علیه اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری مورد توجه قرار گرفته  و به همین دلیل، تحت فشار شدید نظامیان صهیونیست قرار دارد.

بر اساس گزارش‌ها، دستکم ۲۷ نفر از ساکنان روستا از سال ۱۹۶۷ کشته شده اند، ۴۰۰ نفر از سال ۲۰۰۹ مجروح شده اند و ۴۰۰ نفر دیگر دستگیر شده‎اند.

ساکنان روستای «نبی صالح» باور دارند که دستگیری‌ها و خشونت بخشی از سیاست رژیم صهیونیستی برای شکستن اراده مردمان این روستاست.

از سوی دیگر بررسی انجام شده از سوی گروه‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در پنج جنگ جداگانه علیه نوار غزه بیش از هزار کودک را به شهادت رسانده است.

براساس بررسی مذکور، بیشتر کودکان بر اثر حملات ناشی از جنگنده‌های صهیونیستی و ادوات جنگی آمریکایی به شهادت رسیدند.

در عین حال، داده‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که در مجموع ۳۱۵ کودک در جریان تجاوز ۲۲ روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در اواخر سال ۲۰۰۸ به شهادت رسیدند؛ ضمن این که رژیم صهیونیستی در جریان تجاوز سال ۲۰۱۴ به نوار غزه ۵۴۶ کودک فلسطینی را به شهادت رساند.

بر اثر تجاوز ۱۱ روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ۲۰۲۱ نیز ۷۲ کودک فلسطینی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *