رئیس کل دادگستری بوشهر: در رسیدگی به پرونده‌های مهم اقتصادی در حوزه تولید تسریع شود

9:31 - 06 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۶۸۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری بوشهر: در رسیدگی به پرونده‌های مهم اقتصادی در حوزه تولید تسریع شود
رئیس کل دادگستری استان بوشهر بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مهم اقتصادی در حوزه تولید و صنعت و اتخاذ تدابیر لازم در این جهت تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری استان بوشهر با حضور در شرکت پالایشگاه گاز فجر جم در جریان روند تولید گاز در این شرکت قرار گرفت و مدیران بخش‌های مختلف به ارائه گزارش از روند و میزان تولید، شرکت پرداخته و مسائل، مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

مهدی مهرانگیز در این بازدید و نشستی که با مسئولان پالایشگاه گاز فجرجم که با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز، رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان بوشهر و مسئولان قضایی شهرستان جم برگزار شد، با تبریک دهه کرامت و گرامی داشت سالروز فتح خرمشهر بر تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب تاکیدکرد.

وی یکی از اهداف مهم دستگاه قضایی در سال جاری را کمک به رونق تولید در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی دانست و افزود: این راستا با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و حمایتی حقوقی و قضایی و امنیت پایداردر چارچوب قانون زمینه تداوم فعالیت این شرکت‌ها را فراهم و در رفع موانع آن‌ها نیز گام بر می‌دارد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر مهم‌ترین ارکان رضایتمندی جامعه کارگری را رعایت و پرداخت به موقع حق و حقوق این عزیزان دانست و گفت: مدیران شرکت‌ها باید با توجه لازم به حقوق قانونی کارگران، حقوق ماهیانه این قشر را به موقع پرداخت کرده و هیچ شرکتی نباید پرداخت حقوق کارگران را به تعویق اندازد.

مهرانگیز در ادامه به لزوم اجرای دقیق قوانین و مقررات در حوزه صنعت و کار تاکید کرد و گفت: مسئولان سعی کنند تا مسائلی که موجب خلل در روند کار و تولید می‌شود رخ ندهد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تاکید بر اهمیت موضوع اشتغال افراد بومی استان، اضافه کرد: نظارت بر اجرای قانون استخدام حداقل ۵۰ درصد افراد بومی در صنعت نفت و گاز استان یک ضرورت است و ما تحقق آن را دنبال می‌کنیم.

مهر انگیز در راستای حفظ حقوق عامه از شرکت‌های منطقه خواست تا با عمل به مسئولیت اجتماعی پیرامونی خود در رفع مشکلات و کمبودها، در جهت کمک به مردم این منطقه اهتمام ویژه داشته باشند.
وی در ادامه از دادستان شهرستان جم خواست تا در مسئله تعریض جاده جم به پالایشگاه ورود جدی پیدا کنند و دستورات لازم صادر و تا حصول نتیجه آن را دنبال کند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مهم اقتصادی در حوزه تولید و صنعت اشاره کرد و افزود: جهت جلوگیری از اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی این قبیل پرونده‌ها تدابیر لازم اتخاذ شده است و این نوع پرونده‌ها در شعبه خاص و ویژه رسیدگی می‌شود.

رئیس کل دادگستری بوشهر همچنین با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته، با ارائه توصیه‌های لازم بر رعایت نکات زیست محیطی و توجه به سلامت محیط زیست که به عنوان یکی از مصادیق حقوق عامه بود تاکید کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری بازدید

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *