آزمون تستی جذب عمومی تصدی منصب قضاء سال ۱۴۰۲ برگزار شد

16:02 - 05 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۶۳۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
آزمون تستی جذب عمومی تصدی منصب قضاء سال ۱۴۰۲ برگزار شد
مرحله اول آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضاء سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

خبرگزاری میزان - فرهاد افشارنیا  قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با حضور در حوزه امتحانی دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه علم و فرهنگ از روند برگزاری آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضاء سال ۱۴۰۲ بازدید کرد.

افشارنیا در این بازدید درخصوص جزییات تعداد شرکت‌کنندگان و زمان اعلام نتایج آزمون عنوان کرد: آزمون عمومی قضاوت در ۱۳ مرکز استان و با حضور ۱۱ هزار و هفتصد و سیزده شرکت کننده در حال برگزاری است.

وی گفت: نتایج آزمون تستی تا اواخر ماه آینده از درگاه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی www.hrtc.ir اعلام می‌شود. پذیرفته شدگان این مرحله در آزمون تشریحی شرکت خواهند کرد و بعد از اتمام مصاحبه علمی، روانشناسی و گزینش به کارگزینی معرفی خواهند شد. 

 افشارنیا افزود: امروز شاهد روند برگزاری آزمون با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی بودیم که اینجا لازم است از تمامی دست اندرکاران امر تشکر و قدردانی کنیم. وی با بیان اینکه ۷۸ درصد شرکت کنندگان این آزمون را آقایان و ۲۲ درصد آن را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه عنوان کرد: امسال جذب قضات در قوه قضاییه از ۴ طریق برگزاری آزمون عمومی از داوطلبان امر قضا، جذب اختصاصی از طریق شرط معدل، جذب قضایی ویژه کارکنان اداری قوه قضاییه و جذب مناطق محروم صورت می‌گیرد.

وی افزود: چند برابر قبول شدگان آزمون امروز برای آزمون تشریحی دعوت می‌شوند و قطعا جذب قضات می‌تواند موجب تسریع در رسیدگی و نهایتاً رضایت‌مندی بیشتر مردم را به همراه داشته باشد.

در ادامه احمد عبدی پور رئیس مرکز آزمون جهاد دانشگاهی ضمن ابراز خرسندی از مشارکت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی با مجموعه دستگاه قضا در برگزاری آزمون تصدی منصب قضا، عنوان کرد: جهاد دانشگاهی ظرفیت قابل توجهی برای انجام آزمون‌های استخدامی فراهم کرده است که نزدیک به برگزاری ۴۰ آزمون در ۴ سال گذشته است.

وی ادامه داد: امیدوارم در برگزاری آزمون انتخاب قضات دستگاه قضا خدمات مطلوبی را به قوه قضاییه ارائه دهیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *