رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انتشار تصاویر دوربین بدنه مربوط به قتل یک شهروند سیاهپوست در بازداشت پلیس آمریکا

11:08 - 05 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۵۹۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
انتشار تصاویر دوربین بدنه مربوط به قتل یک شهروند سیاهپوست در بازداشت پلیس آمریکا
قتل شهروندان سیاهپوست به دست پلیس آمریکا تراژدی هولناکیست که فقط با تصاویر دوربین بدنه مستند می‌شود اما پایانی ندارد.

خبرگزاری میزان – تصاویر دوربین بدنه مربوط به قتل یک شهروند سیاهپوست در بازداشت پلیس آمریکا در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ اخیرا منتشر شد.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، مقام‌های شهر جکسون، مرکز ایالت می‌سی‌سی‌‌‎پی اعلام کردند که با اتمام تحقیقات درباره پرونده مرگ کیث موریل، شهروند سیاهپوست در بازداشت پلیس آمریکا، هیئت منصفه این ایالت سه افسر پلیس را به قتل عمد وی متهم کرد.

بر اساس ویدئو‌های اخیرا منتشر شده از دوربین‌های بدنه پلیس، سه افسر سابق پلیس پس از مشاهده وضعیت نامناسب جسمی مرد سیاهپوست بازداشت شده پس از ضرب و شتم، باهم شوخی می‌کردند که آیا باید فورا آمبولانس خبر کنند یا خیر.

کیث موریل، شهروند آمریکایی سیاهپوست در هنگام بازداشت توسط پلیس هنگام جشن‌های سال نو میلادی، بار‌ها با اسلحه شوکری از سوی سه افسر پلیس هدف قرار گرفت.

افسران پلیس پس از دستبند زدن به موریل، وی را به صورت افقی در عقب خودروی گشت قرار دادند.

ویدئوی ۶۰ دقیقه‌ای به دست آمده از دوربین‌های بدنه افسران پلیس به چند کلیپ تقسیم شده و بسیاری از موضوع‌ها را مشخص نمی‌کند؛ ۱۷ دقیقه نخست این ویدئو به تلاش افسران پلیس برای بازداشت و قرار دادن موریل در خودرو مربوط است، اما ۴۳ دقیقه دیگر مشخص نمی‌کند که آیا امدادگران برای بررسی وضعیت موریل وارد عمل می‌شوند یا افسران وضعیت موریل را برای دریافت کمک پزشکی بررسی می‌کند یا نه.

تنها چیزی که مشخص است این که سه افسر پلیس مذکور در این ۴۳ دقیقه در حال شوخی درباره این موضوع و توهین نژادی به موریل هستند.

در ویدئو مشخص است که امدادگران زمانی که در عقب خودروی گشت را باز می‌کنند، متوجه می‌شوند که موریل دیگر نفس نمی‌کشد و برای وی عملیات احیای قلبی ریوی انجام دادند.

وی در ادامه به بیمارستان محلی انتقال داده شد؛ مرگ موریل در بیمارستان اعلام شد.

در ویدئوی منتشر شده از این حادثه شنیده می‌شود که شخصی می‌گوید که موریل از استفراغ خود خفه شده است.

خانواده موریل که بر اساس گزارش‌ها از سوی مقام‌های جکسون موفق به دریافت زمان کافی برای مشاهده فیلم قبل از انتشار عمومی نشدند، شکایتی از افسران پلیس تنظیم کردند.

افسران دخیل در این ماجرا در ۱۲ مه متهم شدند؛ هر سه افسر پس از حادثه مذکور در مرخصی اداری قرار گرفتند و سپس در ماه آوریل از کار اخراج شدند.

شهردار جکسون گفت که تصاویر دوربین بدنه به زودی به صورت عمومی منتشر می‌شود، زیرا تحقیقات درباره مرگ موریل تمام شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *