وزیر اقتصاد: بهبود وضعیت از مهم‌ترین نقاط ترانزیتی غرب کشور در سال ۱۴۰۲ است

11:02 - 05 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۵۸۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر اقتصاد: بهبود وضعیت از مهم‌ترین نقاط ترانزیتی غرب کشور در سال ۱۴۰۲ است
وزیر اقتصاد از پیگیری حل و فصل مسائل بین دستگاهی، بهبود مشکلات مبادله پولی و همچنین نصب ایکس ری برای تردد‌های تجاری خبر داد و گفت: با اقدامات انجام شده در نیمه دوم سال جاری شاهد وضعیت مطلوب‌تری در این گمرک باشیم.

خبرگزاری میزان - به گزارش شادا، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه بازدید از گمرک مرزی باشماق مریوان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای خداقوت و تشکر از دوستان گمرک مرزی باشماق، اداره راهداری و هنگ مرزی استان و همچنین بررسی مسائل و مشکلاتی که دستگاه اجرایی، فعالان اقتصادی و تجاری که از مرز باشماق استفاده می‌کنند اعلام کرده بودند، این بازدید انجام شد.

وی با اشاره به اینکه مرز باشماق یکی از مهم‌ترین نقاط ترانزیتی غرب کشور است، اضافه کرد: طبق توافقات صورت گرفته مقرر شد تا مسائل فیمابین وزارت راه و همچنین گمرک و وزارت کشور و مرزداری کشور را حل و فصل کنیم؛ در مورد تسریع زمان خروج کالا‌های صادراتی کشور هم تمهیداتی اتخاذ شد.

خاندوزی اعلام کرد: سرعت بخشیدن به استقرار ایکس ری گمرک که فعلا فقط در حد چمدانی و برای اشخاص وجود دارد و برای تردد‌های تجاری هم طی سی الی چهار ماه آینده صورت خواهد گرفت.

وزیر اقتصاد گفت: یک نکته بسیار مهم در مورد تشریفات گمرکی برای سرعت بخشیدن به زمان بین دستگاه‌های استعلام کننده و هم دستگاه‌های مستقر داشتیم که این هم یکی از گلایه‌های تجار و فعالان اقتصادی بود که با حل و فصل مسائل در سال ۱۴۰۲ به ویژه نیمه دوم سال که همه این موارد به بهره‌برداری خواهد رسید ما عملکرد گمرکی بهتری در این مرز داشته باشیم. وی در عین حال که مرز باشماق را نقطه اصلی ترانزیتی غرب کشور و گمرک این منطقه را فعال توصیف کرد، اما تاکید کرد که امکان استفاده‌های بیشتری از این مسیر ترانزیتی وجود دارد.

خاندوزی گفت: علاوه بر اقدامات مورد اشاره برای استفاده بیشتر از این ظرفیت، در طرف عراقی قرار شد با توجه به تسهیلاتی که شبکه بانکی ما در سلیمانیه ارائه خواهد داد مبادلات با سرعت بیشتری انجام شود.

وی همچنین تاکید کرد: برخی از ناهماهنگی بین دستگاه‌ها اجرایی وجود دارد که امیدواریم با حل و فصل آن‌ها وضعیت این مرز به شرایطی برسد که شایسته مردم خوب مریوان و استان کردستان باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *