هر ۱۲ دقیقه یک کودک در فرانسه ناپدید می‌شود

10:07 - 05 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۵۷۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
هر ۱۲ دقیقه یک کودک در فرانسه ناپدید می‌شود
آمار مربوط به ناپدید شدن کودکان در فرانسه در سال ۲۰۲۲ به مرز هشدار رسید.

خبرگزاری میزان – گزارش جدید منتشر شده در روز جهانی کودکان گمشده نشان می‌دهد که هر ۱۲ دقیقه یک کودک در فرانسه ناپدید می‌شود؛ بر اساس آمارها، بیش از ۴۰ هزار کودک زیر سن قانونی در سال ۲۰۲۲ در فرانسه ناپدید شده‌اند.

به گزارش «فیگارو»، بر اساس آمار وزارت کشور فرانسه در سال ۲۰۲۲ گزارش گم شدن ۴۳ هزار و ۲۰۲ کودک در این کشور توسط پلیس ثبت شد.

از رقم ارائه شده فوق درباره ناپدید شدن کودکان، ۹۵ درصد مربوط به کودکان فراری است؛ ۶۳ درصد این افراد کودکان زیر ۱۵ سال هستند.

بخش بزرگی از کودکان ناپدید شده در فرانسه عمدتا دختربچه‌هایی هستند که اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها در دوران کودکی خشونت جنسی را تجربه کرده اند.

گزارش یک انجمن فعال در زمینه کودکان گمشده در فرانسه، ضمن اشاره به تاثیر شبکه‌های اجتماعی در انگیزه فرار کودکان، آورده است که شبکه‌های اجتماعی یک ابزار تسهیل‌کننده برای فرار کودکان محسوب می‌شوند؛ بسیاری از افرادی که در شبکه‌های اجتماعی کودکان را به ترک خانه‌های خود تشویق می‌کنند، نیت‌های درستی ندارند.

در این گزارش همچنین به خطراتی که فرار‌ها برای افراد زیر سن قانونی ایجاد می‌کند، تاکید شده است.

در سال ۲۰۲۱، یک گزارش دولتی تخمین زد که ۷ هزار تا ۱۰ هزار دختر نوجوان پس از فرار گرفتار پرونده‌های فحشا و تن فروشی شده اند؛ برخی از آنان ۱۲ سال سن دارند.

مدیر حمایت و ارتباطات حقوق کودکان در این رابطه گفت: این‌ها دختران جوانی هستند که اکثریت قریب به اتفاقشان در دوران کودکی خشونت جنسی را تجربه کرده اند؛ دختران نوجوانی که خود را قربانی تصور و مکررا فرار می‌کنند.

وی افزود: آن‌ها گرفتار شبکه‌های فحشا می‌شوند و سفر‌های مکرر آن‌ها به کشور‌های همسایه، ردیابی آن‌ها را به دلیل تعدد سفر در گذرنامه‌ها پیچیده می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *