تاکید مخبر بر ضرورت مدیریت و نظارت دقیق بر ثبت سفارش‌ها و تخصیص ارز برای ساماندهی بازار

18:04 - 04 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۵۴۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
تاکید مخبر بر ضرورت مدیریت و نظارت دقیق بر ثبت سفارش‌ها و تخصیص ارز برای ساماندهی بازار
معاون اول رئیس جمهور در سومین جلسه شورای اقتصاد تاکید کرد: بانک مرکزی با مدیریت و نظارت دقیق بر ثبت سفارش‌ها و تخصیص ارز به تولید کنندگان و وارد کنندگان کالا، امکان مدیریت بهتر و تنظیم بازار را فراهم کند. 

خبرگزاری میزان - طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، سومین جلسه شورای اقتصاد در سال جاری پیش از ظهر امروز به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.


محمد مخبر در این جلسه ضرورت مدیریت دقیق منابع و مصارف ارزی کشور از سوی بانک مرکزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: بانک مرکزی با مدیریت و نظارت دقیق بر ثبت سفارش‌ها و تخصیص ارز به تولید کنندگان و وارد کنندگان کالا، امکان مدیریت بهتر و تنظیم بازار را فراهم کند. 

معاون اول رییس جمهور همچنین دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرد نسبت به اولویت بندی در ثبت سفارش و درخواست ارز اهتمام جدی داشته باشند و افزود: مدیریت دقیق نسبت به ثبت سفارش‌ها و نظارت دقیق و مستمر در این خصوص امری ضروری است.

در این جلسه که رییس دفتر رییس جمهور، معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، وزرای نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیرو، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، سخنگوی دولت و رییس کل بانک مرکزی نیز حضور داشتند، مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گزارشی از منابع و مصارف هدفمندی ارائه کرد.

ریس کل بانک مرکزی نیز در این جلسه گزارشی از منابع و مصارف ارزی کشور با تمرکز بر دارو و کالا‌های اساسی ارائه کرد و به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای تامین و تخصیص ارز مورد نیاز واردات پرداخت.

در ادامه این جلسه سه درخواست وزارت نفت مورد بررسی قرار گرفت و پس از توضیحات وزیر نفت در خصوص جزئیات فنی و اقتصادی، با این درخواست‌ها موافقت شد که عبارتند از: طرح توسعه فاز اول میدان مشترک گازی فرزاد (ب)، طرح احداث ایستگاه‌های تقویت فشار کنگان، دهلران و بازآرایی ایستگاه تقویت فشار نار و طرح توسعه، بهبود بازیافت، افزایش تولید و بهره برداری میدان نفتی شادگان.


انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *