گفت‌وگو|

رجبی: استقلال چاره‌ای جز قهرمانی در جام حذفی ندارد/ مشکل فوتبال ایران فنی نیست، اخلاقی است

1:03 - 06 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۵۳۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
رجبی: استقلال چاره‌ای جز قهرمانی در جام حذفی ندارد/ مشکل فوتبال ایران فنی نیست، اخلاقی است
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: ساپینتو باید برای دیدار نهایی جام حذفی تمرکزش را بیشتر کند تا بتواند یک جام را به هواداران اهدا کند.

رضا رجبی در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی استقلال مقابل نساجی و حضور‌ در فینال جام حذفی اظهار داشت: بخش جلویی تیم فوتبال استقلال در هفته‌های اخیر، خیلی خوب همدیگر را پیدا می‌کنند و به وحدت تاکتیکی آرمانی دست یافته‌اند. همچنین در جناحین نیز صالح حردانی و جعفر سلمانی به خط حمله کمک می‌کنند و به بخش هجومی اضافه می‌شوند.

کارشناس فوتبال در خصوص دیدار دربی در فینال جام حذفی تصریح کرد: حق استقلال است که در فینال پرسپولیس را شکست بدهد است، باتوجه به از دست دادن جام قهرمانی لیگ برتر چاره‌ای هم جز این ندارد. ساپینتو هم باید برای دیدار نهایی جام حذفی تمرکزش را بیشتر کند تا بتواند یک جام را به هواداران اهدا کند.

*نساجی با نتایجی که این فصل گرفت، تحقیر شد

وی در مورد وضعیت نامساعد تیم فوتبال نساجی عنوان کرد: معلوم نیست چه بلایی بر سر نساجی آوردند که امسال آنچنان عملکرد مناسبی نداشت. چرا این تیم را به این روز انداختند؟ من برای رضا حدادیان مالک این باشگاه خیلی ناراحتم. او با تمام صداقتش به فوتبال آن منطقه از کشور کمک می‌کند. نساجی با این مربی خارجی‌اش چیزی نشان نداد، سازمان دفاعی و برنامه‌ای برای دفاع و ضد حمله نداشت.

رجبی اضافه کرد: نساجی قرار است در لیگ قهرمانان آسیا نماینده فوتبال ایران باشد، بر همین اساس این همه هزینه کرده و این مربی را آورده، اما از روزی که آمده هیچ ایده‌ای، فلسفه و سبک بازی مشخصی ندارد. امیدوارم مالک باشگاه خودش دست به کار بشود و شرایطی را ایجاد کند تا نساجی از این وضعیت بد خارج شود، چون با این نتایجی که گرفته فقط تحقیر شد.

*ساپینتو نشان داد نمی‌تواند خودش را تغییر بدهد

پیشکسوت فوتبال در مورد تمدید قرارداد ساپینتو تاکید کرد: همیشه گفته‌ام فوتبال ایران مشکل فنی ندارد بلکه مشکل اخلاقی و فرهنگی دارد. من رفتار‌های ساپینتو را نمی‌پسندم، خیلی‌ها این رفتار‌ها را به تعصب و علاقمندی ربط می‌دهند، چون مردم ایران احساسی هستند و برخی‌ این شخصیت او را قبول دارند. البته در گذشته هم شاهد این بودیم که مربیانی به تیم‌های ملی و باشگاهی ما آمدند که فقط با هیجانات‌شان تماشاگران را تهیج می‌کردند که این موضوع هم به سیاست‌های باشگاه‌ها و مدیران بستگی داشته است.

وی ادامه داد: ساپینتو نشان داد نمی‌تواند خودش را تغییر بدهد و حتی زمانی که تیمش ۳ گل جلو است، حرکاتی انجام می‌دهد که در شأن نیمکت استقلال نیست. مربیان خارجی و داخلی باشخصیت و بزرگی روی نیمکت استقلال نشسته‌اند، اما هیچ‌گاه از این رفتار‌های نامناسب از مربیانی همچون رایکوف، پورحیدری و حجازی نمی‌دیدیم. ساپنتو اظهارنظر‌ها، صحبت‌ها، کار‌ها و الفاظ ناپسندی داشته که نماندنش بهتر از ماندنش است.

*عنایتی در بخش پایه و امید کم تجربه است

رجبی درباره سرمربیگری رضا عنایتی در تیم فوتبال امید خاطرنشان کرد: هیچ مربی در ۵۰ سال اخیر نتوانسته کاری بکند تا تیم امید ایران به بازی‌های المپیک برود. اما با این حال سرمربی تیم امید باید با سرمربی تیم ملی هماهنگ باشد و ایده‌ها و برنامه‌های‌شان را با یکدیگر رد و بدل کنند. سرمربیگری عنایتی در تیم امید پیشنهاد قلعه‌نویی بود که باعث می‌شود در بخش هماهنگی طرفین مشکلی وجود نداشته باشد. عنایتی در بخش پایه و امید کم تجربه است، از این رو باید مشاوره خوب بگیرد و به او کمک کنند تا در تیم امید موفق باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *