گفت‌وگو|

مراغه‌چیان: استقلال روحیه و انگیزه بالایی برای قهرمانی در‌ جام حذفی دارد/ عملکرد فنی ساپینتو قابل دفاع است

0:45 - 05 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۵۰۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مراغه‌چیان: استقلال روحیه و انگیزه بالایی برای قهرمانی در‌ جام حذفی دارد/ عملکرد فنی ساپینتو قابل دفاع است
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: به دست آوردن نتیجه ۴ بر صفر مقابل نساجی و ۷ بر یک برابر تراکتور می‌تواند از لحاظ روحی و روانی به بازیکنان کمک کند تا با شرایط بهتری در فینال جام حذفی حضور پیدا کنند.

سعید مراغه‌چیان در گفت‌وگو با میزان، درباره راه یافتن تیم فوتبال استقلال به فینال جام حذفی اظهار داشت: استقلال در مرحله نیمه نهایی مقابل نساجی خیلی خوب کار کرد و باز هم توانست گل‌های زیادی به حریفش بزند. بعد از گل سوم فاصله دفاع و هافبک استقلال زیاد شد و کمی عقب نشست تا نساجی چند موقعیت خطرناک خلق کند، اما با این حال استقلال در اکثر اوقات بازی را در دست داشت و بازیکنان با هماهنگی که با هم داشتند، موقعیت‌های گلزنی زیادی را برای مهاجمان ایجاد کردند. 

وی افزود: کسب‌ نتیجه ۴ بر صفر مقابل نساجی و ۷ بر یک برابر تراکتور می‌تواند از لحاظ روحی و روانی به بازیکنان کمک کند تا با شرایط بهتری در فینال جام حذفی حضور پیدا کنند. بازیکنان و مربیان با وجود کمبود‌ها و نواقص در این هفته‌ها با تمام وجود کار کردند و استحاق قهرمانی در جام حذفی را دارند. آن‌ها با هم متحد شدند تا هرطور شده قهرمان جام حذفی شوند و دل هواداران را شاد کنند. پرسپولیس تیم هماهنگی دارد و از نفرات خوبی برخوردار است، اما استقلال اگر بخواهد شایستگی خودش را ثابت کند باید در فینال جام حذفی پرسپولیس را شکست دهد تا انتقام باخت در لیگ برتر را از آنها بگیرد.   

*ساپینتو سال آینده نتایج بهتری خواهد گرفت 

کارشناس فوتبال در مورد تمدید قرارداد ساپینتو با باشگاه استقلال، عنوان کرد: ساپینتو در یک فصلی که با استقلال کار کرد نتایج بدی نگرفته است و برای نخستین فصل حضورش در فوتبال ایران عملکرد فنی و تاکتیکی نسبتاً قابل دفاعی را از خود به جا گذاشت. اگر سال آینده هم در استقلال بماند می‌تواند بهتر از امسال کار کند، چون شناخت خوبی از شرایط فوتبال ایران و بازیکنانش به دست آورده است. به طور حتم اگر بتواند در جام حذفی قهرمانی را به دست آورد، شانس ماندنش برای فصل آینده بیشتر هم خواهد شد.

پیشکسوت فوتبال در خصوص عملکرد این فصل بازیکنان تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: خط حمله استقلال در لیگ برتر آمار بسیار خوبی داشت و بیشترین گل زده متعلق به این تیم بود. مهدی قایدی فصل بسیار خوبی را سپری کرد و در اکثر بازی‌ها تأثیرگذاری زیادی روی نتایج و پیروزی‌های استقلال داشت. محمد محبی هم در بازی‌های اخیر انگیزه زیادی پیدا کرده، گلزنی می‌کند و بهترین عملکرد را داشت. آرش رضاوند در نیم فصل دوم قدرت تهاجمی تیم را بالا برد. 

*ساپینتو باید بیشتر از بازیکنان جوان استفاده می‌کرد

وی‌ با بیان اینکه ساپینتو باید بیشتر از بازیکنان جوان هم استفاده می‌کرد، گفت: متأسفانه ساپینتو در این رابطه فرصت کمی به ابوالفضل جلالی داد. او در دیدار با تراکتور یک گل زد، در بازی با نساجی هم پس از ورود به میدان یک موقعیت گل خلق کرد، یک پاس گل داد و حتی می‌توانست گل نیز بزند. جلالی نشان داده است که در دفاع و حمله خیلی زیاد می‌تواند به تیمش کمک کند.

مراغه‌چیان در پایان خاطرنشان کرد: تیم‌های دیگر خواهان به خدمت گرفتن ابوالفضل جلالی هستند، چون او در حد و اندازه‌های تیم ملی است. اگر جلالی خوب نبود؛ هیچگاه کی‌روش او را به جام جهانی نمی‌برد. بازیکن اگر در باشگاهش بازی نکند به تیم ملی راه پیدا نمی‌کند، به همین دلیل ساپینتو باید بیشتر به او بازی دهد. هر بازیکنی ببیند جایگاهی در تیمش ندارد به طور حتم برای بیشتر بازی کردن به تیم دیگری خواهد رفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *