پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» موجب رهایی یک محکوم از قصاص نفس در خوزستان شد

9:32 - 04 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۴۶۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» موجب رهایی یک محکوم از قصاص نفس در خوزستان شد
رئیس کل دادگستری استان خوزستان از نجات یک محکوم از قصاص نفس پس از ۷ سال در قالب پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» خبر داد.

خبرگزاری میزان – با اعلام رهایی یک محکوم از قصاص نفس، اظهار کرد: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر آبادان، اولیای دم یک پرونده قصاص نفس، به حرمت امام رضا (ع) و در قالب پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم»، از قصاص محکوم گذشت کرده و به او زندگی دوباره بخشیدند.

وی افزود: سال ۱۳۹۶ نزاعی در آبادان رخ داد که منجر به فوت یک نفر شد و در پی آن نیز اختلافات و کشمکش‌های متعددی بین اطرافیان آنان ایجاد شد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان اضافه کرد: پس از گذشت ۷ سال از این حادثه، باتوجه به ابراز پشیمانی محکوم از بزه ارتکابی و ضرورت اقدام در جهت کاهش تنش و پیشگیری از ادامه اختلافات، پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع شد که با بهره‌گیری از ظرفیت اعضای ستاد صبر، همیاران صلح و بزرگان منطقه و تلاش مستمر و بی‌وقفه اعضای شورای شهر در برگزاری چندین جلسه با اولیای دم، زمینه صلح و سازش در این پرونده فراهم شد.

دهقانی همچنین با بیان این که ترویج و گسترش فرهنگ گذشت و بخشش، موجب ایجاد امنیت پایدار، آرامش و آسایش در جامعه می‌شود، تاکید کرد: عفو و بخشش در پرونده‌های قصاص امر دشواری است و گذشت اولیای دمی که با روح بزرگ خود حاضر می‌شوند به کسانی ببخشند که آن‌ها را دغدار کرده‌اند، فرصت زندگی دوباره دهند، بسیار قابل تحسین است.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری سازش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *