حسن نجفی: همه کاره اصلی فیلم آسمان هشتم، امام رضا (ع) است 

18:26 - 03 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۴۱۶
حسن نجفی: همه کاره اصلی فیلم آسمان هشتم، امام رضا (ع) است 
کارگردان فیلم آسمان هشتم گفت: این فیلم روح بزرگی دارد. من در این فیلم هیچ کاره ام و همه کاره اصلی فیلم امام رضا است.

خبرگزاری میزان_ در سومین  شب "شصت سال سینمای ایران و عرض ارادت به پیشگاه امام رضا (ع) "، فیلم آسمان هشتم  ساخته حسن نجفی به نمایش در آمد و سپس نشست پرسش و پاسخ این فیلم با حضورحسن نجفی برگزار شد و در ادامه از کارگردان فیلم آسمان هشتم تقدیر شد.

در ابتدای این نشست، حسن نجفی با اشاره به کمک‌های جمال شورجه تهیه کننده این فیلم گفت: اگر شورجه نبود این فیلم ساخته نمی‌شد.

نجفی تاکید کرد: سه نفر در ساخت این فیلم نقش مهمی داشتند. همسرم که این سال‌ها در کنار من بود، جمال شورجه، تهیه کننده فیلم که اگر نبود این فیلم ساخته نمی‌شد و محمد کاسبی که  درگیر بیماری است و درخواست می‌کنم برایش دعا کنید.

او ادامه داد: بعد از ده پانزده سال فیلم را دوباره دیدن برای خودم هم جالب بود.

حسن نجفی تاکید کرد: من اصلا اسیر سینما نیستم و هیچ وقت برای سینما، فیلم نساختم 

او افزود: اگر باتماشای این فیلم یک نفر دلش شکسته شود و حاجتش را بگیرد، من همه چیز خودم را از سینما گرفته ام و دیگر از سینما چیزی نمی‌خواهم.

نجفی با اشاره به حضورش در این برنامه و جشنواره فیلم ایثار گفت: این نشان می‌دهد  امام رضا دوقبضه  آدم را طلبیده است.

کارگردان فیلم آسمان هشتم افزود: این فیلم روح بزرگی دارد. نه اینکه خودم آن را ساخته ام. من در این فیلم هیچ کاره ام و همه کاره اصلی فیلم امام رضا است.

حسن نجفی گفت: خدا نگذرد از  مسئولانی که نگذاشتند در ادامه ساخت این فیلم، در باره ائمه اطهار فیلم بسازم. 

این کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به علاقه بیش از حد آذربایجانی‌ها به امام رضا گفت: ارادتی که آذربایجانی‌ها به امام رضا دارند در حد رفتن به سفر حج است.

نجفی تاکید کرد: همه کسانی که به تماشای  این فیلم آمده اند از سوی امام رضا دعوت شدند.

حسن نجفی در ادامه صحبت‌های خود  افزود: من درباره امام رضا (ع) فیلم نساختم؛ بلکه از نقش امام رضا (ع) در تنظیم روابط انسان‌ها فیلم ساختم. 

نجفی درباره مصائب  فیلمبرداری در حرم امام رضا (ع) گفت: برای فیلمبرداری هیچ مشکلی نداشتم. مجید مجیدی قبل از فیلمبرداری می‌گفت دوربین بردن در حرم کار خیلی سخت  و نشدنی است، اما من در حرم  سینه موبیل بردم.   دربیمارستان رضوی هم ابتدا همکاری نمی‌کردند، ولی با عنایت امام رضا این مشکل نیز حل شد.

در ادامه مراسم تقدیر از حسن نجفی با حضور حجت الاسلام قاسمپور قائم مقام بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع)، برگزار شد.

این برنامه توسط بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) با مشارکت حوزه هنری و همراهی فیلمخانه ملی ایران، موسسه تصویر شهر و مدرسه اسلامی هنر برگزار می‌شود.

امشب نیز فیلم بچه زرنگ راس ساعت ۸ شب در شهر‌های مشهد، شهرری، قم و شیراز به نمایش در می‌آید و نشست پرسش و پاسخ درباره این فیلم با حضور حامد جعفری تهیه کننده فیلم، درپردیس سینمایی مهر کوهسنگی برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: فیلم سینمایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *