فعالیت بیش از ۲۰ هزار امدادگر هلال احمر در سراسر کشور

17:39 - 03 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۴۰۸
فعالیت بیش از ۲۰ هزار امدادگر هلال احمر در سراسر کشور
قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: بیش از ۲۰ هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده در قالب تیم‌های ۵ نفره در پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری فعالیت دارند.

خبرگزاری میزان- به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان؛ حسین عرفانی در جریان بازدید از انبار‌های امدادی هلال احمر زنجان گفت: نیروی انسانی کارآمد درحوزه امداد و نجات نیازمند ترابری، اقلام امدادی، تجهیزات استاندارد و لجستیک است تا خدمات مورد نظر را به جامعه هدف ارائه دهد.

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به حادثه خیز بودن کشور ضرورت دارد مردم آمادگی‌های لازم جهت مقابله با رخداد‌های طبیعی را داشته باشند که این ظرفیت مهم در زنجان وجود دارد.

عرفانی به ناوگان خودرویی در هلال احمر اشاره کرد و اظهار کرد: هلال احمر در تهیه خودرو‌های ترابری سبک و سنگین، ست‌های نجات، آمبولانس‌ها، خودرو‌های پشتیبانی و فرماندهی، برنامه‌های خوبی دارد که امسال این مهم محقق خواهد شد.

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: نیمی از جمعیت هلال احمر را بانوان امدادگر و نجاتگر بر اساس اصول اخلاقی، عدالت اجتماعی، دستورات دینی و طرح انطباق تشکیل می‌دهند.

عرفانی تاکید کرد: باید از ظرفیت خانم‌ها در ارائه خدمات امداد و نجات در سطح کشور بهره‌مند شویم که بر این اساس در کنار تیم‌های واکنش سریع آقایان، سازماندهی‌هایی نیز در قالب تیم توانا متشکل از بانوان انجام شود.

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمرگفت: بیش از ۲۰ هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده و در قالب تیم‌های ۵ نفره می‌توانند در پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری اعم از ساحلی، کوهستان، واکنش سریع، سیلاب و ... فعالیت کنند.

وی افزود: مرکز آموزش‌های تخصصی واقع در مرکز امداد و نجات شمالغرب زنجان که سال ۹۵ افتتاح شده ظرفیت لازم را دارد تاآموزش‌های بین المللی، ملی، منطقه‌ای و استانی در آن انجام شود و پس از اخذ تاییدیه‌های لازم برای این مرکز، به عنوان مرکز آموزش‌های تخصصی فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

عرفانی افزود: با هماهنگی سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور که متولی آموزش‌های تخصصی شده است و با برنامه ریزی‌های استان زنجان نخستین دوره آموزش‌های تخصصی در مرکز تخصصی شمالغرب زنجان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: هلال احمر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *