گفت‌وگو|

تعداد مهاجرت پزشکان زیاد نیست/ اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب مشکلات را حل می‌کند

7:30 - 06 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۴۰۵
تعداد مهاجرت پزشکان زیاد نیست/ اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب مشکلات را حل می‌کند
رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: عدد مهاجرت پزشکان بالا نیست، اما از این جهت که به شدت به این افراد احتیاج داریم لازم است نسبت به این مسئله هوشیار و حساس باشیم.

محمد رئیس‌زاده در گفت‌وگو با میزان با اشاره به اینکه خروج هر نیروی تخصصی در هر حوزه‌ای که کشور به آن احتیاج دارد، خسران است گفت: این نیاز در حوزه بهداشت و درمان شدیدتر است و حتی خروج یک پزشک از کشور هم ضرر بزرگی است.

وی ضمن اشاره به اینکه لازم است فضای کسب و کار جامعه پزشکی را فراهم، تعرفه‌های پزشکی را اصلاح و کرامت پزشکان را حفظ کنیم، ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ۲ عامل مسائل اقتصادی و حفظ کرامت بیشتر بر مهاجرت پزشکان موثر بوده و مسئولان باید فکر جدی برای رفع این موارد داشته باشند.

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه شیب مهاجرت‌ها به سمت رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی در حال حرکت است و ما از این بابت نگرانی داریم افزود: عدد مهاجرت پزشکان بالا نیست، اما از این جهت که به شدت به این افراد احتیاج داریم لازم است نسبت به این مسئله هوشیار و حساس باشیم.

رئیس‌زاده با اشاره به اینکه از تعرفه‌های پزشکی رضایت نداریم، اظهار کرد: باید قیمت واقعی تعرفه‌های پزشکی محاسبه و اعمال شود و دلیل عدم محاسبه درست تعرفه‌ها عدم اجرای قوانین بالا دستی است و اگر به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری عمل شود و مسئولان قوانین بالا دستی را اجرا کنند، مشکلات حل می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *