گفت‌وگو|

تهران به تندیس و دیوارنگارهای بیشتری نیاز دارد

8:50 - 05 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۳۶۵
تهران به تندیس و دیوارنگارهای بیشتری نیاز دارد
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تهران در رابطه با سردیس، تندیس و دیوارنگاره‌های مفاخر از جمله شهدا، دانشمندان، شعرا بسیار جای کار دارد.

خبرگزاری میزان - علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با میزان در رابطه با این موضوع که تعدادی از خیابان‌های شهر تهران فاقد سردیس و نماد مطابق با نامشان هستند گفت: ما در رابطه با سردیس، تندیس و دیوارنگاره‌های مفاخر از جمله شهدا، دانشمندان، شعرا و بسیاری از اشخاص دیگر بسیار جای کار داریم، دوستان ما در سازمان زیباسازی شهر تهران در حال انجام فعالیت‌هایی در این رابطه هستند اما همچنان تعداد سردیس، تندیس و دیوارنگاه‌های مفاخر با نیاز شهر تناسب ندارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به اینکه علاوه بر کمیت سردیس، تندیس و دیوارنگاه‌های مفاخر کیفت نیز اهمیت دارد ادامه داد: سردیس‌ها و تندیس‌هایی که دارای کیفیت مناسب هستند و از نظر شکل، زیبایی و پیوست‌های فرهنگی کاملا مورد مطالعه و طراحی دقیق قرار گرفتند، مورد پسند هستند، این آثار هم از نظر محتوا اثرگذاری لازم را دارند و هم به زیباسازی شهر کمک می‌کنند، نباید اینگونه باشد که به یک‌باره تندیس‌هایی را به سرعت تولید کنیم که هیچ شباهتی به موضوعات سردیس و تندیس‌ها نداشته باشند چرا که در این صورت ما از این اقدام حمایت نمی‌کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به نظر می‌رسد که در حال حاضر ساخت سردیس‌ها و تندیس‌ها به صورت دقیق پیش می‌رود و باید مقداری متنوع‌تر شود، افزود: ساخت سردیس و تندیس وظیفه سازمان زیبا سازی شهر تهران است اما این سازمان وظایف دیگری هم از جمله دیوارنگاره‌ها، موضوعات مناسبتی، پل‌های مکانیزه و.. را بر عهده دارد و مدام در حال فعایت در این زمینه‌ها است و هر کدام از بخش‌ها هم به تدریج در حال تکمیل است.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *