۷۵ سال آپارتاید رژیم صهیونیستی؛ استثمار فلسطین و پاکسازی قومی

13:42 - 03 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۳۵۴
۷۵ سال آپارتاید رژیم صهیونیستی؛ استثمار فلسطین و پاکسازی قومی
رژیم صهیونیستی برای جنایات مرتکب شده علیه فلسطینی‌ها هیچ وقت مجازات نشده و موقعیت ممتاز آن نزد غربی‌ها تغییر نکرده است.

خبرگزاری میزان - ۷۵ سال پیش یک رژیم غیرعادی بر خاورمیانه تحمیل شد. تاسیس این رژیم جدید به تمام معنا با فرهنگ منطقه و مبارزه ضد استعماری بیگانه بوده و دقیقا برعکس بود.

به گزارش «میدل ایست آی»، رژیم صهیونیستی از ابتدا ساخته دست غربی‌ها بود؛ یک رژیم متشکل از شهرک نشینان استعمارگر که با هدف جذب صهیونیست‌ها از سرتاسر جهان بنا شد.

رژیم صهیونیستی از همان ابتدا به طور مکرر قوانین بین‌المللی را نقض، به همسایگان خود حمله، مردم بومی فلسطین را آزار و اذیت و سیستم آپارتاید را بر آن‌ها تحمیل کرد.

این رژیم همچنین به طرز حیرت آوری، دریافت کننده حمایت بی دریغ از سوی دولت‌های غربی شد؛ دولت‌هایی که ظاهراً هیچ یک از اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی مانع ادامه کمک‌هایشان به این رژیم نشد.

جنگ اوکراین به سرعت با اعمال تحریم‌هایی از سوی غرب علیه روسیه مواجه شد، در حالی که رژیم صهیونیستی برای جنایات مرتکب شده علیه فلسطینی‌ها هیچ وقت مجازات نشده و موقعیت ممتاز آن نزد غربی‌ها تغییر نکرده است.

رژیم صهیونیستی تا کنون در سال جاری بیش از ۱۳۰ فلسطینی را به شهادت رسانده است. این رژیم صهیونیستی همچنین محاصره غزه را که در حال حاضر قربانی بمباران بیشتر این رژیم شده، ادامه داده و به پیگیری بیشتر زمین‎خواری و اخراج فلسطینیان بومی ادامه داده است.

در همین حال، روابط میان رژیم صهیونیستی و غرب به شکلی است که گویی هیچ یک از این اتفاقات رخ نداده است. 

پس از ۷۵ سال تعصب آشکار غرب نسبت به رژیم صهیونیستی، باید دانست که ریشه‌های این تعصب از کجا می‌آید. تأثیر این تعصب تاکنون محافظت از رژیم صهیونیستی در برابر پاسخگویی و مجازات بوده است و به آن معافیت از مجازات می‌دهد تا به میل خود عمل کند.

اگر در عوض، رژیم صهیونیستی به حال خود رها می‌شد، مبارزه فلسطینیان برای آزادی کوتاه می‌شد.

استثمار فلسطین

برای کشور‌های غربی پس از جنگ جهانی دوم و تأثیرات ویرانگر آن، فلسطین موقعیتی خوب بود که باید مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت. 

اسکان صهیونیست‌ها برای غربی‌ها نیاز به راه حلی فوری داشت، اما نه برای اسکان آن‌ها در اروپا یا آمریکا، زیرا آن‌ها قبلاً از پذیرش صهیونیست‌ها در سال ۱۹۳۸ خودداری کرده بودند. 

در نتیجه این کشور‌ها، فلسطین را انتخاب کردند، زیرا این کشور تحت سلطه استعماری انگلیس بود و قادر به مقاومت موثر در برابر هجوم خارجی صهیونیست‌ها نبود.

این رژیم خشونت از همان ابتدا پاکسازی قومی ایجاد کرده بود و تضمین نمی‌داد که به قطعنامه‌های سازمان ملل احترام بگذارد.

وضعیت ویژه

سودمندی این رژیم به عنوان عامل امپریالیسم غربی در خاورمیانه و فراتر از آن، و منبع فناوری نظارتی و تسلیحات آزمایش شده در میدان (بر فلسطینیان)، بر جذابیت این رژیم برای غربی‌ها اضافه کرد.

به همین دلیل است که غرب با وجود تمام شواهدی که تاکنون علیه راه‌حل دو دولتی وجود دارد، به شدت به این پیشنهاد پایبند است.

به دلیل سیستم آپارتاید رژیم صهیونیستی، نیمی از فلسطینیان ساکن در اراضی اشغالی از حقوق برابر با صهیونیست‌ها بهره نمی‌برند و بیشتر فلسطینیان اصلاً حقی ندارند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *