رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رای بدوی پرونده متهمان اتلاف یک قلاده خرس در ایذه صادر شد

10:22 - 03 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۲۸۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رای بدوی پرونده متهمان اتلاف یک قلاده خرس در ایذه صادر شد
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایذه گفت: رای بدوی پرونده متهمان اتلاف یک قلاده خرس در روستای قلعه سفید دهستان مرغاب این شهرستان صادر شد. 

خبرگزاری میزان_ محمد رسالتی گفت: تیرماه سال گذشته با انتشار تصاویری در فضای مجازی از شکار یک قلاده خرس که منجر به تلف شدن این حیوان شد، تحقیقات مقدماتی جهت شناسایی عوامل این جرم آغاز و سه نفر متهم در این خصوص دستگیر شدند. 

وی ادامه داد: با پیگیری‌ها و اقدامات قضایی صورت گرفته از سوی مراجع قضایی و باتوجه به دریافت گزارش اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان، تصاویر ارائه شده از صحنه جرم و اقرار متهمین، کیفرخواست آنان به اتهام مشارکت در شکار حیوان وحشی صادر و پس از رسیدگی در دادگاه، متهمان هر کدام به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند. 

رسالتی گفت: این رای قابل اعتراض در دادگاه تجدیدنظر است که تاکنون فقط یکی از متهمان تقاضای تجدیدنظر در رای صادره را دارد. 

دادستان ایذه با بیان این که هرگونه اقدام علیه محیط زیست قابل پیگرد قانونی است، گفت: بر اساس ماده ۱۰ قانون شکار و صید، شکار و صید جانوران وحشی عادی بدون پروانه، شکار و صید بیش از میزان مندرج در پروانه و یا خلاف مقررات و خارج از محل‌های مندرج در پروانه، و نیز حمل، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آن‌ها بدون کسب پروانه و یا مجوز از سازمان، و همچنین از بین بردن رستنی‌ها از جمله قطع درختان، خارزنی، بوته کنی و تعلیف غیرمجاز در مناطق حفاظت شده و پناهگاه‌های حیات وحش و تجاوز و تخریب در این مناطق، مستوجب مجازات به جزای نقدی از یکصدهزار تا یک میلیون ریال یا حبس از یک ماه تا شش ماه است. 

رسالتی تصریح کرد: نظارت بر حفاظت از محیط زیست به عنوان یکی از حقوق عامه، از تکالیف دادستان‌هاست و دستگاه قضایی با افرادی که قصد سوء استفاده و رساندن آسیب به منابع طبیعی و محیط زیست را داشته باشند، قاطعانه و در چارچوب قانون برخورد می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *