رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری لرستان در خصوص تشکیل کارگروه رسیدگی به پرونده‌های مسن در استان دستور داد

10:08 - 03 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۲۷۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری لرستان در خصوص تشکیل کارگروه رسیدگی به پرونده‌های مسن در استان دستور داد
رئیس کل دادگستری استان لرستان، گفت: یکی از ملاک‌های ارزیابی تعیین تکلیف پرونده‌های مسن است که باید یک کارگروه برای رسیدگی به این نوع پرونده‌ها تشکیل شود تا به قضات درگیر با این پرونده‌ها مشاوره ارائه دهد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری در بازدید از حوزه قضایی شهرستان سلسله، اظهارکرد: در آستانه سالروز آزاد سازی خرمشهر یاد و خاطره تمامی شهدا خصوصاً شهدای آزاد سازی خرمشهر را گرامی میداریم و امیدواریم پیروان خوبی برای شهدا باشیم.

وی با تقدیر و تشکر از عملکرد همکاران قضایی و اداری در شهرستان سلسله، بیان کرد: قوه قضاییه ۵ ماموریت دارد که برای ستاد تا صف این ماموریت‌ها مشخص شده و در نهایت ملاک ارزیابی آمار عملکرد است و از همه کسانی که در عملکرد مثبت شهرستان نقش دارند تقدیر و تشکر میکنم، این عملکرد حاصل تعامل، تلاش و همکاری تمامی بخش‌های دادگستری است.

حجت الاسلام والمسلمین شهواری بیان کرد: اجرای سند‌های بالا دستی، برنامه‌های که از سوی قوه قضاییه تدوین شده و از سوی رئیس قوه قضاییه ابلاغ می‌شود که مهمترین آن برنامه عملیاتی است، باید مورد توجه قرار گرفته و به اجرای آن اهمیت داده شود.

رئیس شورای قضایی استان لرستان با اشاره به اینکه طرح تحول و تعالی مبنای دقیقی از اجرای برنامه‌ها را مشخص می‌کند، افزود: قرارگاه اجرای فرامین مقام معظم رهبری بخشی از کار است و باید تمام تلاش خود را در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب بکار گیریم.

وی ضمن اشاره به این موضوع که در برنامه عملیاتی چند برنامه مهم داریم که ملاک ارزیابی در سال جاری بر اساس همین موارد است، گفت: اتقان آرا یکی از موارد مهم برنامه‌های عملیاتی و مورد تاکید مسئولان قضایی است، همچنین کاهش آمار ورودی نیز مسئله مهمی است که علاوه بر ایتکه باری از دوش همکاران بر می‌دارد و میزان عملکرد را نیز نشان می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان کاهش پرونده‌های مسن را جزو برنامه‌های عملیاتی دانست و افزود: یکی از ملاک‌های ارزیابی تعیین تکلیف پرونده‌های مسن است که باید مورد توجه روسای حوزه‌های قضایی قرار گرفته و یک کارگروه برای رسیدگی به این پرونده‌ها تشکیل و به قضات درگیر با این پرونده‌ها مشاوره ارائه شود.

وی افزود: باید بر قرار‌های منتهی به بازداشت نظارت جدی انجام شود، زیرا این موضوع کاهش چشمگیر زندانیان را در پی خواهد داشت و از تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی به خانواده‌ها و زندان جلوگیری می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شهواری ضمن تاکید بر نظارت مستمر و روزانه بر قرار‌های بازداشت، بیان کرد: اجرای «فرامین مقام معظم رهبری، سیاست‌های ابلاغی، اسناد بالادستی و دستورات رئیس قوه قضاییه» باید به رضایتمندی ارباب رجوع ختم شود و درغیر اینصورت انجام امور بدون تاثیر و ناکارآمد است.

وی تکریم ارباب رجوع را مسئله‌ای بسیار مهم دانست و گفت: روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌ها باید به مکاتبات مردمی که از سوی مرکز استان و نیز قوه قضاییه ارجاع داده می‌شود توجه ویژه داشته و پاسخ قانع کننده و به موقع دهند.

رئیس کل دادگستری استان لرستان اذعان کرد: سرریز مشکلات سایر حوزه‌ها به دادگستری وارد می‌شود بنابراین باید گوش شنوا داشته م و با مردم درست صحبت و آن‌ها را اقناع کنیم و برای ارباب رجوع وقت بگذاریم چرا که خادم مردم هستیم.

رئیس کل دادگستری استان لرستان ضمن تاکید بر این مسئله که مدیران قضایی استان بایستی پاسخگوی مردم باشند، بیان کرد: مسئله آمار عملکرد مطالبه مسئولان عالی قوه قضاییه است و بایستی بر آن نظارت دقیق و جدی شود.
حجت الاسلام والمسلمین شهواری همچنین با اشاره به این موضوع که شورای حل اختلاف یک ظرفیت است که قانون گذار به وجود آورده تا با ایجاد صلح و سازش از ورودی پرونده‌ها به دادگستری و دادسرا کاسته شود، افزود: قضات و روسای حوزه‌های قضایی باید با برنامه ریزی و تدابیر خاصی که به سایر کار‌های آسیب وارد نشود به صورت مستمر در زندان حضور یافته و به مشکلات زندانیان رسیدگی کنند
انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری بازدید

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *