طرح انتقال پناهجویان در آمریکا به زندان ریکرز/هشدار گروه‌های حقوق بشری به مقام‌های نیویورک

8:00 - 04 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۲۵۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
طرح انتقال پناهجویان در آمریکا به زندان ریکرز/هشدار گروه‌های حقوق بشری به مقام‌های نیویورک
مقام‌های شهر نیویورک به دنبال اسکان پناهجویان در بخشی از یک مجتمع زندانی بدنام در جزیره ریکرز هستند.

خبرگزاری میزان - به عنوان بخشی از تب ضد مهاجرتی که تشکیلات سیاسی نیویورک را فراگرفته، «اریک آدامز»، شهردار دموکرات نیویورک، ایده استفاده از یک مرکز هزار و ۷۰۰ تختخوابی را برای اسکان پناهجویان در جزیره ریکرز مطرح کرده است.

به گزارش «wsws»، این مرکز متعلق به زندان بدنام جزیره ریکرز است که در ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ بسته شد؛ اداره اصلاح و تربیت این شهر اخیرا به امید کاهش فشار در بقیه زندان بسیار شلوغ ریکرز، بازسازی این مرکز را آغاز کرده بود.

موج گسترده پناهجویان 

دولت محلی آدامز این ایده را بررسی می‌کند و در همین حال طی هفته گذشته حدود ۴ هزار و ۳۰۰ پناهجو وارد این شهر شده‌اند.

بیش از ۶۵ هزار پناهجو در سال گذشته به شهر نیویورک آمده‌اند؛ پناهگاه‌های بی‌خانمان‌های این شهر اکنون حدود ۴۲ هزار نفر را در خود جای داده‌اند و ظرفیت بیشتری برای پذیرش افراد بی‌خانمان را ندارند.

ریکرز؛ بزرگترین و مخوف‌ترین زندان آمریکا

زندان ریکرز بزرگترین مجتمع زندان در آمریکا و یکی از وحشتناک‌ترین زندان‌ها در این کشور به شمار می‌رود؛ حدود ۶ هزار زندانی در آن حضور دارند که بسیاری از آن‌ها در انتظار محاکمه هستند و بسیاری از آن‌ها قادر به پرداخت وثیقه نیستند.

در سال ۲۰۲۲، ۱۹ زندانی در این زندان جان باختند، در حالی که این آمار در سال پیش از آن ۱۶ نفر بود.

هشدار نهاد‌های حقوق بشری

«مراد آووده»، مدیر اجرایی ائتلاف مهاجرت نیویورک، گفت: جزیره ریکرز سابقه طولانی در ایجاد درد، رنج و مرگ برای کسانی دارد که مجبور به اقامت در آنجا شده‌اند؛ این یک لکه ننگ برای شهر ماست.

وی تاکید کرد: اسکان پناهجویان- که به دنبال حق قانونی خود برای درخواست پناهجویی هستند - در ریکرز کاملا غیراخلاقی است؛ تأثیر آسیب‌زا این اقدام باعث آسیب بیشتر به خانواده‌هایی خواهد شد که در حال حاضر در حال مبارزه با بحران پناهجویی هستند.

این پیشنهاد نماد تحقیر و بی اعتنایی است که هم سیاستمداران دموکرات و هم جمهوری‌خواه به هزاران نفری که به این شهر و ایالت می‌روند، نشان داده‌اند؛ آدامز همچنین پیشنهاد کرده است که زندانیان را در یک زندان دیگر، به نام مرکز تادیبی بسته شده «Downstate» در «فیشکیل» اسکان دهد.

موضع‌‎گیری مقام‌های شهری علیه پناهجویان

شهردار نیویورک به دنبال انتقال پناهجویان تازه وارد به مراکز پناهجویی شمال این شهر بوده است که باعث اعلام وضعیت اضطراری از سوی مقامات شهر شده است؛ مدیران ایالت‌های جمهوری‌خواه در برخی از این شهر‌ها به دنبال دستور قضایی برای جلوگیری از ورود پناهجویان هستند؛ مقام‌های یکی از این شهر‌ها هشدار داده که علیه هر فرد و یا نهادی که اقدام به اسکان پناهجویان کند، اقدام قضایی اتخاذ می‌کند.

شهردار «راکلند»، در یک برنامه رادیویی گفته که اگر پناهجویان وارد این شهر شوند، پلیس را برای مقابله با آن‌ها مستقر خواهد کرد.

هفته گذشته، یک قانونگذار ایالتی از «اورنج کانتی»، نقش اساسی در انتشار این شایعه داشت که کهنه سربازان از پناهگاه‌های بی‌خانمان‌ها در اورنج کانتی اخراج شده‌‎اند تا اقامت برای پناهندگان باز شود؛ این شایعه به ویژه در رسانه‌هایی مانند نیویورک پست پخش و در فاکس نیوز هم به آن پرداخته شد، در حالی که کاملا نادرست و هدف آن ایجاد فضایی ضد پناهجویی بود.

دموکرات‌ها در تکمیل نژادپرستی پنهان جمهوری‌خواهان در این ایالت، مبارزه با مهاجران را مدیریت کرده‌اند، آن‌ها را در بدترین شرایط زندگی قرار می‌‎دهند و طوری با آن‌ها رفتار می‌کنند که گویا کمتر از انسان هستند.

«دیوید گیفن»، مدیر اجرایی ائتلاف برای بی‌خانمان‌ها در نیویورک، در این باره گفت: آنچه در پشت همه این‌ رویدادها وجود دارد یک سیستم مسکن شکست خورده است؛ افرادی که درآمد پایین‌تری دارند، در نهایت از سیستم سرپناه به عنوان مسکن واقعی استفاده می‌کنند و سپس سیستم پناهگاه‌ها تخت کافی ندارد، بنابراین ما از مراکز پناهجویی به عنوان یک سیستم پناهگاه واقعی استفاده می‌کنیم.

شرایط بحرانی نیویورک

نیویورک، از نظر طبقه حاکم و نمایندگان آن در حزب دموکرات، جایی برای افراد فقیر ندارد؛ مانند سایر نقاط آمریکا، روابط اجتماعی در سراسر منطقه شهری ۲۰ میلیون نفری این ایالت در نقطه شکست قرار دارد.

بیش از نیمی از نیویورکی‌ها نمی‌توانند در این ایالت زندگی کنند؛ ۱۰۴ هزار دانش آموز بی‌خانمان در این شهر وجود دارد؛ طبقه کارگر مجبور به بازگشت به کار شده است.

در ایالت نیویورک، «کتی هوکول»، فرماندار دموکرات، که تا حد زیادی در مورد موضوع مسکن و مراقبت از مهاجران سکوت کرده است، بودجه ریاضتی را ارائه کرده که حتی یک اقدام برای کاهش بحران مسکن نداشته است.

شهردار شهر نیویورک لحن وحشتناک فزاینده‌ای در مورد بحران مهاجران اتخاذ کرده است؛ موج پناهجویان تهدیدی برای تغییر بودجه ریاضتی است که او تهیه کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *