رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و اندونزی:مراحل اجرای تمام تفاهم نامه‌ها را به زودی دنبال خواهیم کرد

22:42 - 02 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۲۴۲
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و اندونزی:مراحل اجرای تمام تفاهم نامه‌ها را به زودی دنبال خواهیم کرد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و اندونزی که هم اکنون همراه رئیس جمهور در جاکارتا به سر می‌برد، گفت: فردا جلسه‌ای با تجار اندونزیایی برای بررسی راه‌های ارتقا توسعه تجاری بین دو کشور برگزار خواهد شد.

خبرگزاری میزان_ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و اندونزی در ارتباط با بخش خبر ۲۱ گفت: در هیات دولت برای استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها در توسعه روابط اقتصادی با کشور‌های مختلف، مسئولیت کمیسیون مشترک اقتصادی کشور‌ها بین وزرا تقسیم شده و مسئولیت کمیسیون مشترک اقتصادی کشور‌های مالزی، اندونزی و فیلیپین به وزارت ارتباطات واگذار شده است.

وی ادامه داد: همکاران بنده در وزارت ارتباطات، وزارت امورخارجه و دستگاه‌هایی که موضوع مشترک با کشور اندونزی داشتند از هفته‌ها و ماه‌های قبل مشغول مذاکره بودند و از هفته گذشته هم، تیم‌های مختلف در این کشور مشغول نهایی سازی اسنادی بودند که امروز به امضا رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: یکی از مهمترین حوزه‌هایی که مورد تاکید دو طرف قرار داشت، همکاری‌های علمی و فناوری به ویژه در حوزه تجهیزات پزشکی بود که یکی از جلوه‌های آن یک ربات بسیار پیشرفته جراحی، ساخت شرکت‌های دانش بنیان داخلی و متخصصین جمهوری اسلامی ایران بود که بیش از ۱۰۰ جراح اندونزیایی برای استفاده از این ابزار آموزش دیدند.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و اندونزی اظهار داشت: فردا نیز نمایشگاهی از تجهیزات و توانمندی‌های حوزه پزشکی جمهوری اسلامی ایران و همچنین جلسه‌ای با تجار اندونزیایی برای بررسی راه‌های ارتقاء توسعه تجاری بین دو کشور برگزار خواهد شد.

زارع پور خاطر نشان کرد: ان شاالله با تشکیل سیزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور در تهران، به زودی مراحل اجرای تمام تفاهم نامه‌ها را دنبال خواهیم کرد تا تبدیل به آورده و ثمره برای ملت ایران و اندونزی شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: ایران و اندونزی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *