رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

همکاری‌های نفتی ۲ کشور ایران و اندونزی افزایش می‌یابد

15:19 - 02 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۱۹۰
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
همکاری‌های نفتی ۲ کشور ایران و اندونزی افزایش می‌یابد
معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت در حاشیه سفر رئیس‌جمهوری و هیئت همراه به اندونزی، با وزیر انرژی و منابع معدنی این کشور دیدار و بر افزایش همکاری‌های نفتی ۲ طرف تأکید کرد.

خبرگزاری میزان- به گزارش شانا، احمد اسدزاده روز دوشنبه (یکم خردادماه) و پیش از سفر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه به اندونزی، با عارفین تصریف، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی دیدار کرد.

در این دیدار، دو طرف محور‌های همکاری دوجانبه را بررسی و بر افزایش همکاری‌های دو کشور ایران و اندونزی در صنعت نفت و گاز تأکید کردند.

ایران و اندونزی سابقه همکاری نفتی در بخش‌های مختلف مانند توسعه میدان‌های نفتی را دارند.

طی این سفر، چارچوب کلی همکاری‌های ایران و اندونزی در بخش نفت و گاز به بحث و بررسی گذاشته شد. بر اساس این مذاکرات، اسناد همکاری دوجانبه در صنایع نفت و گاز در حضور رؤسای جمهوری دو کشور از سوی جواد اوجی، وزیر نفت و وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی امضا شد.

سیدابراهیم رئیسی عصر دوشنبه (یکم خردادماه) پیش از آغاز سفر رسمی دو روزه به اندونزی در گفت‌وگویی با خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد، درباره برنامه‌ها و اهداف این سفر، با اشاره به اینکه این سفر به دعوت جوکو ویدودو، رئیس‌جمهوری اندونزی انجام می‌شود، اظهار کرد: روابط با اندونزی می‌تواند در حوزه‌های تجاری و اقتصادی، به‌ویژه در زمینه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی بین دو کشور دنبال شود.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، جواد اوجی، وزیر نفت، غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری و محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری، رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *