رئیس کل دادگستری سمنان: نباید تاخیر در رسیدگی به پرونده‌های شورای حل اختلاف اتفاق بیفتد

10:25 - 02 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۰۸۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری سمنان: نباید تاخیر در رسیدگی به پرونده‌های شورای حل اختلاف اتفاق بیفتد
رئیس کل دادگستری استان سمنان با تاکید بر خودداری از اطاله دادرسی گفت: در این دوره بازدید به مواردی اعم از اهتمام به پالایش به موقع پرونده‌ها، نظم و انضباط کاری، بایگانی منظم پرونده‌ها، پیگیری به موقع و ثبت روند اقدامات پرونده‌ها در سمپ، خودداری از تأخیر در رسیدگی، توجه به تقاضای خواهان در پرونده‌های حقوقی و تعقیب امور عمومی و ظاهری آن مجتمع، از مواردی بود که مشاهده و تاکید شد.

خبرگزاری میزان- محمد جعفر عبدالهی در سلسله بازدید از مراجع قضایی سراسر استان، به صورت از پیش تعیین نشده از مجتمع قضایی شورای حل اختلاف سمنان بازدید و از نزدیک فرآیند ارائه خدمات قضایی به مراجعین را بررسی کرد.
 
رئیس کل دادگستری استان سمنان حصول سازش بین طرفین در پرونده‌ها را امری مقدس دانست و گفت: کارکنان شورا‌های حل اختلاف مبانی صدور آرای قضایی را فراهم می‌کنند، بنابراین آشنایی با موازین و اصول حقوقی امری ضروری به نظر می‌رسد.

وی در حین بازدید از تمامی شعب آن مرجع قضایی خودداری از اطاله دادرسی را متذکر و اظهار کرد: در این دوره بازدید به مواردی اعم از اهتمام به پالایش به موقع پرونده‌ها، نظم و انضباط کاری، بایگانی منظم پرونده‌ها، پیگیری به موقع و ثبت روند اقدامات پرونده‌ها در سمپ، خودداری از تأخیر در رسیدگی، توجه به تقاضای خواهان در پرونده‌های حقوقی و تعقیب امور عمومی و ظاهری آن مجتمع، از مواردی بود که مشاهده و تاکید شد.

عبدالهی توجه به برگزاری دوره‌های آموزشی برای کلیه شاغلین در مجتمع‌های شورای حل اختلاف را ضروری دانست و افزود: از شعب شورای حل اختلاف انتظار است توافق صحیح و جامع بین اصحاب پرونده‌ها حاصل کنند و در بکارگیری عبارات حقوقی دقت کافی را درنظر داشته تا با سازش صحیح، ختم رسیدگی در پرونده‌های دیگر فراهم شود و این امر مستلزم برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با وظایف محوله و قانونی برای کارکنان شورا‌های حل اختلاف است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در حین بازدید، مستمع مطالب مراجعین در راهرو‌ها بوده و ارشاد قانونی را انجام و حتی چگونگی روند رسیدگی به پرونده‌ها را جویا شد و از کارکنان ساعی و پرتلاش تقدیر به عمل آورد.

عبدالهی در هفتمین دوره بازدید از مراجع قضایی در سال جاری، از معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان و برخی از مسئولین قضایی شهرستان سمنان مرتبط با مسائل شورای حل اختلاف برای پیگیری موارد احصاء شد نیز دعوت کرد

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *