رویداد تخصصی پلیس هوشمند با حضور ۶۲ شرکت دانش‌بنیان برگزار شد

14:51 - 01 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۹۷۸
رویداد تخصصی پلیس هوشمند با حضور ۶۲ شرکت دانش‌بنیان برگزار شد
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از حضور حدود ۶۲ شرکت دانش‌بنیان و ۲۰ پارک علم و فناوری در رویداد تخصصی پلیس هوشمند خبر داد.

خبرگزاری میزان - رویداد تحصصی پلیس هوشمند و نمایشگاه دستاورد‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان صبح امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

سیاوش ملکی فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهور در این رویداد تخصصی گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی همزمان با قانون دانش‌بنیان متولد شد و سرمایه اولیه آن ۳هزار میلیارد تومان بود و طبق مصوبات سال گذشته قرار است تا ۵ سال آینده به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برسد. 

وی ضمن اشاره به اینکه با توجه به مجدود بودن سرمایه‌های اولیه همواره به دنبال جذب سرمایه جدید بودیم تا بتوانیم نیاز‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را تا حدی برطرف کنیم، ادامه داد: تصویب قانون جهش دانش‌بنیان در مجلس شورای اسلامی یک حرکت جدید در جهت رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و بسیار اثر گذار بوده است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه صندوق توسعه و نوآوری نقشی در احراز هویت شرکت‌ها ندارد و صرفا حمایت مالی می‌کند، افزود: در حال حاضر بیش از ۳هزار و ۸۰۰ شرکت در حوزه آی‌تی فعالیت می‌کنند و فروششان بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۰ هزار میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان خدمات داده شده است، عنوان کرد: به ۳۰۰ نمایشگاه داخلی حمایت مالی شده و به ۳۰۰ نمایشگاه خارجی کمک بلاعوض صورت گرفته و تلاش می‌کنیم با میزبانی رویداد‌ها شرکت‌ها را به یکدیگر معرفی کنیم.

پارک‌های علم و فناوری و دانش‌بنیان توانستند نیاز‌های مختلف کشور را حل کنند

علی اسدی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز در این رویداد گفت: پارک‌های علم و فناوری و دانش‌بنیان توانستند در عرصه‌های مختلف کشور نیاز‌ها را حل کنند و در کنار شبکه سازی بین شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری در پارک دانشگاه تهران برای استقرار شرکت دانش‌بنیان قدم‌های خوبی برداریم. 

وی ضمن اشاره به اینکه پارک‌های علم و فناوری در حوزه‌های مختلف حضور دارند، ادامه داد: تلاش ما این است که فقط در زمینه رفع نیاز‌های سخت‌افزاری حرکت نکنیم و در زمینه‌های رفتاری و اجتماعی نیز توسعه و رشد داشته باشیم. 

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اظهار کرد: حدود ۶۲ شرکت دانش‌بنیان و ۲۰ پارک علم و فناوری در نمایشگاه حاضر هستند.

کنترل هوشمند ترافیک و پیشگری و کشف جرایم از محورهای نمایشگاه است

سردار احمد دولتخواه، معاون فناوری و اطلاعات فراجا در ادامه این رویداد گفت: سازمان‌ها امروزه با مسائل پیچیده و تغییرات گستره و سریع مواجه هستند و ماموریت پلس علاوه بر این ۲ مورد تعدد، تکثر و تنوع هم دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه از همه سازمان‌ها میخواهیم منابع را به شکل بهینه مدیریت کنیم چراکه محدودیت کمی وجود دارد، ادامه داد: حوزه هوشمند سازی در زمینه کیفی به ما کمک می‌کند و نیاز ما در این حوزه به چند دسته تقسیم می‌شود، که از طریق مجموعه‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی قابل حل است.

معاون فناوری و اطلاعات فراجا ضمن اشاره به اینکه از سوی ۸۳ شرکت دانش بنیان محصول ارائه شده است، ادامه داد: پیشگیری، کشف علمی و هوشمند جرایم، حکمرانی و الزامات تحلیل داده، تصمیم‌گیری و تصمیم سازی مبتنی بر تحلیل داده، کاربرد‌های هوش مصنوعی در پلیس، فرماندهی و کنترل هوشمند، مدیریت و کنترل هوشمند ترافیک و … از محور‌های برگزاری رویداد تخصصی پلیس هوشمند و نمایشگاه دستاورد‌های فناورانه شرکت‌های دانش بنیان است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *