رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کارآفرینی برای ۵۰ بانو با برگزاری دوره‌های آموزشی پرورش قارچ و کرم ابریشم 

14:48 - 31 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۷۹۴
کارآفرینی برای ۵۰ بانو با برگزاری دوره‌های آموزشی پرورش قارچ و کرم ابریشم 
حجت الاسلام میرعرب با همکاری بسیج خواهران دوره‌های آموزش تولید قارچ را برگزار کرده و حالا این آموزش‌ها به ایجاد اشتغال برای ۵۰ نفر از بانوان منتهی شده است. 

خبرگزاری میزان -طبق اعلام روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام سید سعید میرعرب رضی از اهالی شهرستان آزاد شهر استان گلستان است. او امامت مسجد ابوالفضل (ع) را بر عهده دارد و ۳ سالی می‌شود که در این مسجد به عنوان امام پایگاه فرهنگی اجتماعی مشغول به خدمت مردم مناطق حاشیه نشین آذر شهر است. 
 
او در خصوص برنامه‌های مسجد می‌گوید: در همه مناسبت‌های ملی و مذهبی ما در مسجد برنامه داریم مراسمات متناسب با این مناسبت‌ها با رونق در مسجد برگزار می‌شود. 
بنیاد هدایت ماموریت دارد که با تمرکز بر رشد امام مسجد، موجبات ارتقاء مسجد و محله آن را برای نشر خدمت و محبت در جامعه فراهم آورد و امام را به مرور زمان از امام مسجد به امام محله تبدیل نماید. 

این امام پایگاه فرهنگی‌اجتماعی از همکاری خود و البته مسجد حضرت ابوالفضل (ع) خبر می‌دهد که نوید بخش اتفاقات خوب در محله شده است. مولود این همکاری، گروه جهادی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) است. 

این گروه جهادی توانسته خدمات خوبی را به خانواده‌های نیازمند محله ارائه کند. برای آن‌ها سرویس بهداشتی و یا حمام ساخته و به برخی هم که منازل آن‌ها نیاز به تعمیرات داشته خدمات لازم را ارائه کرده است. 

عیادت از بیماران از آن دست کار‌هایی است که در روایات ما بسیار مغتنم شمرده شده است. حاج آقای میرعرب نیز به این امر پرداخته و از افراد بیمار و همچنین کسانی که سنی از آن‌ها گذشته عیادت می‌کند و از احوال آن‌ها با خبر می‌شود. 

دستگیری از نیازمندان، شناسایی آن‌ها و رفع گرفتاری آن‌ها از دیگر کار‌هایی است که این امام محله با همراهی دیگر اهل مسجد به آن اهتمام دارند. از این رو همکاری با کمیته امداد و بهزیستی شکل گرفته است. 

از سویی افراد نیازمند توسط امام محله شناسایی و به این ارگان‌ها معرفی می‌شود و از سوی دیگر افرادی که نیاز بیشتری دارند و کمک این دستگاه‌ها برای رفع مشکلات‌شان کافی نیست، به مسجد نیز معرفی می‌شوند تا با کمک خیرین مشکلات‌شان رفع شود. 

حاج آقای میرعرب برگزاری گعده‌های امامان را بسیار مفید توصیف می‌کند و می‌گوید: در خصوص مسائلی نظیر کمک گرفتن از خیرین در همین جلسات و گعده‌های امامان و با شنیدن تجربیات دوستان راهکار‌های نویی را آموختیم و این بسیار مفید است. 

از دیگر اقدامات این امام محله ارائه مشاوره به خانواده‌هایی بود که دچار اختلاف بوده اند. خوشبختانه این مشاوره‌ها نتایج خوبی را هم به همراه داشته است. 

حاج آقا برخی پرونده‌های زندانیان را که به علت مسائل مالی به زندان محکوم شده اند را نیز دنبال می‌کند. با کمک خیرین و سپاه برخی از این پرونده‌ها ختم به خیر شده است. 
کمک به دانش آموزان نیازمند و رفع موانع تحصیل آن‌ها در دستور کار این امام محله قرار دارد و با کمک خیرین و پیگیری او تا حد امکانات نیازمندی‌های این دانش آموزان نظیر تبلت تأمین شده است. 

بیکاری از دغدغه‌های روز مردم است؛ از این رو حجت الاسلام میرعرب با همکاری بسیج خواهران دوره‌های آموزشی تولید قارچ و تولید کرم ابریشم برگزار کرده است که در نتیجه حدود ۵۰ نفر از خواهران به واسطه همین آموزش‌ها مشغول به کار شده اند.

 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *