بارش پراکنده باران در برخی مناطق کشور/ روند افزایشی دما از فردا تا آخر هفته

9:26 - 31 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۶۷۰
بارش پراکنده باران در برخی مناطق کشور/ روند افزایشی دما از فردا تا آخر هفته
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل دریای خزر، مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز، زاگرس مرکزی، مرکز، جنوب و جنوب شرقی کشور رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در شمال شرق و شرق نیز بارش پراکنده باران را شاهد هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا در نیمه غربی کشور جوی پایدار برقرار است و روند دما افزایشی می‌شود، ادامه داد: در نوار شرقی شامل خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان وبلوچستان و کرمان رگبار باران را انتظار داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه سه شنبه در برخی مناطق شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی، شمال خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، سیستان وبلوچستان، جنوب کرمان و شمال هرمزگان بارش رخ می‌دهد، افزود: چهارشنبه برای مناطقی از شمال غربو ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه با اشاره به اینکه دمای هوا امروز در دامنه‌های جنوبی البرز کاهش می‌یابد و از فردا تا آخر هفته روند افزایشی دارد، اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور سرعت وزش باد افزایش پیدا می‌کند و فردا در دامنه‌های جنوبی البرز و مناطق مرکز، غرب و جنوب شرق، سه شنبه شمال شرق و شرق و چهارشنبه در شرق وزش باد شدید رخ می‌دهد که می‌تواند همراه با خیزش گردوخاک باشد.

وی ضمن بیان اینکه امروز و فردا تنگه هرمز و شمال خلیج فارس و از فردا تا چهارشنبه شرق دریای عمان مواج است، در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: امروز در تهران گاهی رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد را شاهد هستیم و گاهی وزش باد شدید می‌شود و باد و گردوخاک هم مورد انتظار است.

این کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: امشب در برخی ساعات با رگبار مواجه هستیم و گاهی وزش باد شدید می‌شود و به تدریج کاهش ابر را در تهران انتظار داریم و فردا آسمان تهران صاف همراه با وزش باد گاهی شدید می‌شود. بیشینه دمای امروز پایتخت ۲۹ درجه و فردا به ۳۱ درجه می‌رسد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *