رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امضای ۲ قرارداد احیای چاه‌های بسته و کم‌بازده نفتی در حاشیه نمایشگاه نفت

17:15 - 30 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۶۱۴
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
امضای ۲ قرارداد احیای چاه‌های بسته و کم‌بازده نفتی در حاشیه نمایشگاه نفت
قرارداد احیای چاه‌های ۲۳۹ و ۴۴۶ اهواز بین پارک نوآوری و فناوری صنعت و شرکت‌های فناور تجهیز صنعت نصر مبتکران و فناوری مهندسی و توسعه حفاری پارسیان امید امضا شد.

خبرگزاری میزان- به گزارش شانا، قرارداد احیای چاه‌های ۲۳۹ اهواز و ۴۴۶ اهواز ظهر امروز (شنبه، ۳۰ اردیبهشت ماه) در حاشیه چهارمین روز از بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بین مدیران عامل شرکت‌های فناور تجهیز صنعت نصر مبتکران (چاه ۲۳۹ اهواز) و فناوری مهندسی و توسعه حفاری پارسیان امید (چاه ۴۴۶ اهواز) و محمد اسماعیل کفایتی، رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت امضا شد.

محمد اسماعیل کفایتی، رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت با بیان اینکه در حال برنامه‌ریزی برای امضای دیگر قرارداد‌های احیای چاه‌های بسته و کم‌بازده نفتی هستیم، افزود: طرح‌هایی مانند احیای چاه‌های کم‌بازده و بسته نفتی فرصت خوبی است که در اختیار مجموعه‌های توانمند بخش خصوصی و دانشگاهی قرار گرفته است تا آن‌ها بتوانند از امکاناتی که شرکت ملی نفت در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، استفاده کنند.

وی با اشاره به مشکلاتی که در یک سال‌ونیم گذشته برای واگذاری این طرح‌ها به بخش خصوصی وجود داشت، تصریح کرد: با این حال توانستیم این طرح‌ها را به مرحله قرارداد برسانیم و خوشبختانه نیز استقبال خوبی از سوی شرکت‌های فناور و دانش بنیان در این ارتباط انجام شده است.

رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت با اشاره به پایین بودن ضریب برداشت چاه‌های نفتی در ایران یادآور شد: امیدوارم با فناوری‌هایی که از سوی شرکت‌های خصوصی برای احیای چاه‌های بسته و کم‌بازده ارائه می‌شود، بتوانیم به روش‌های مختلفی در برداشت نفت دست یابیم.

کفایتی گفت: برای نخستین بار است که شرکت ملی نفت ایران چنین فرصتی را در اختیار بخش خصوصی و دانشگاهی ایران قرار می‌دهد تا در طرح‌های بالادستی به منظور افزایش تولید نفت مشارکت داشته باشند؛ امیدوارم شرکت‌ها از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرند.

براساس این گزارش، پارسال ۶ قرارداد احیای چاه‌های کم‌بازده و بسته نفتی میان پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت امضا شد و امروز نیز قرارداد‌های هفتم و هشتم امضا شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *