کاپوجیانی: قول تغییرات مثبت در بسکتبال بانوان را می‌دهم/ پیشنهاد استفاده از بازیکنان دوتابعیتی را به فدراسیون داده‌ام

14:28 - 30 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۵۸۱
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
کاپوجیانی: قول تغییرات مثبت در بسکتبال بانوان را می‌دهم/ پیشنهاد استفاده از بازیکنان دوتابعیتی را به فدراسیون داده‌ام
سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان گفت: تضمین می‌دهم تاثیرات خوبی در روند بازی تیم زنان ایران ایجاد شود.

خبرگزاری میزان - نخستین نشست خبری النی کاپوچیانی، سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال بانوان از ساعت ۱۴ امروز (شنبه) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

وی در مورد حضورش در ایران و اهدافش به عنوان نخستین سرمربی خارجی تیم ملی بسکتبال صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

*بابت حضورم در ایران بسیار خوشحال و هیجان زده هستم. به کشور و تمدن شما احترام می‌گذارم و احترام هم دیده‌ام. بابت پیشنهاد بسکتبال ایران برای حضور در قهرمانی دسته دوم آسیا اینجا هستم. خوشحالم از حضورم در ایران و از مهمان نوازی شما سپاسگزارم. تلاشم این است که بهترین روش را برای هدایت تیم ملی به کار ببندم. هدف صعود است و تلاشم را می‌کنم. 

*در اردوی تیم ملی دو گروه داریم، گروه با تجربه و گروه جوان‌تر. حدود ۲۲ نفر حضور دارند و تقسیم بندی کرده‌ایم، اما بر هر دو گروه نظارت دارم. همه هم استعداد دارند. تمرین هر دو گروه به صورت همزمان سخت است. ۱۵ نفری هم که حضور دارند بهترین تلاش را می‌کنند و یکی دو هفته آینده هم فرصت داریم که نفراتی اضافه شوند.

*کمپ بازیکنان و اردوی تیم ملی به همراه مربیان را ابتدا خودم مشاهده کردم. بر حسب تجربه باید مربیانی کنار من حضور پیدا می‌کردند و به من در تیم ملی کمک می‌کردند که به نظرم مربیان انتخاب شده از لیگ بانوان، گزینه‌های خوبی بوده‌اند.

*ماموریتم هدایت تیم ملی در مسابقات آسیایی برای ارتقای دسته تیم ملی از B به A است. تضمین می‌دهم تاثیرات خوبی در روند بازی تیم زنان ایران ایجاد شود. قطعاً این مدت کوتاه است و مثل باقی جا‌های دنیا اگر زمان بیش‌تری داشته باشیم، فرآیند آماده‌سازی و هدایت تیم هم فرق می‌کند.

*بازیکنان خیلی خوبی داریم و منظم هم هستند. هم‌کاری خوبی بوده، ولی باید تغییراتی هم ایجاد کنیم. دعوت تان می‌کنم برای مشاهده تمرینات تیم، به اردو بیایید، اما در کل ما هماهنگی خوبی با هم داریم و بچه‌ها مشتاق یادگیری و آموختن هستند.

*زمان کمی داریم و قطعا چالشی بزرگ در راه خواهیم داشت تا بازیکنان و کادر را به آن سطح از رقابت برسانیم. شاید بهتر باشد که بعد از رویداد عملکرد من را قضاوت کنید. من یک مربی بسکتبال هستم و شما خبرنگارید؛ من نمی‌گویم چه باید بکنید و من مربی‌گری‌ام را بلدم، ولی بدنساز هم دارم. از او می‌خواهم چه کاری را انجام بدهد امل شاید وظیفه من نیست که این کار را بررسی کرده و انجام بدهم. ۳ ماه زمان داریم و هم‌کاری‌مان هم نزدیک است، اما اهمیت دارد که در این مدت کوتاه به چه میزانی از آمادگی برسیم.

*تعداد مشخص و محدودی بازیکن و تجربه محدودی از خاورمیانه داریم. شاید بازیکنان ایرانی از نظر جثه قوی نباشند، اما سریع و بااستعداد هستند. این موضوع به استمرار و برنامه بلندمدت نیاز دارد و ما هم کمک می‌کنیم. اگر تمام دختران ایران شانس تماشای بسکتبال را داشته باشند، تجارب خوبی کسب می‌کنند.

*همه حریفان ایران را به خوبی نمی‌شناسم، اردن، مالزی، اندونزی و تایلند میزبان را بررسی کرده‌ایم. قزاقستان را نه، ولی خب تلاش‌مان این است که بهترین عملکرد را در مسابقات داشته باشیم. خیلی از تیم‌هایی که در مسابقات هستند، از بازیکنان دوملیتی بهره می‌گیرند و اردن از بازیکنانی بهره می‌گیرد که در NBA بازی می‌کنند. هرچند سخت و نشدنی به نظر می‌رسد، اما پیشنهاد استفاده از ایرانی‌های مقیم و دوتابعیتی را به فدراسیون بسکتبال داده‌ام. این رقابت عادلانه نیست که تیم ملی با ملیت خالص ایرانی، به مصاف تیمی برود که بازیکنان چند ملیتی دارد.

*اگر با کاترینا (مربی سابق مهرام) مشاوره نکرده باشم، نادان هستم. قطعا با او مشورت کردم و اطلاعات زیادی درباره بسکتبال ایران و خود ایران از او گرفته‌ام.

از هر بازیکنی که بتواند تیم را جلو ببرد و کمک کند، استفاده می‌کنیم و در تیم ملی جا برای این بازیکنان هست. پیدا کردن رویداد آماده‌سازی سخت است و شاید به رویداد دوستانه اردن نرسیم. خوش‌بین هستم و خبر‌های خوبی درباره ۴ یا ۵ بازی تدارکاتی می‌شنوید. این را هم بگویم که زمین، سالن بدنسازی، امکانات فیزیوتراپی و ... خوبی داریم و راضی هستم و چیز‌هایی که خواسته‌ام، فراهم شده است.

*برای هر فرد حرفه‌ای هر اتفاقی چالش است. تیم خودم در یونان یا تیم ملی ایران الان چالش من هستند. اگر چالش تمام شود یعنی خانه‌نشین شده‌ای و من خانه‌نشین نشده‌ام. نحوه مقابله هم این است که نسبت به روز قبلی باید انگیزه داشته باشیم و بهترین باشیم. فعلا نمی‌خواهم به خانه بروم.

*۳ سال قبل در لبنان که بودم، بسکتبال با الان تفاوتی نداشت و فقط ذهنیت‌ها فرق می‌کنند. بازیکنان در ایران عاشق بازی و تمرین هستند، ولی شاید نسبت به قوانین کم‌تر فرمان‌پذیرند که به آن‌ها خرده نمی‌گیرم که باید قوانین را جا بیاندازیم. آسیا با اروپا متفاوت است، چون آن‌جا قوی‌تر و منظم‌تر هستند و تاکتیک‌های بیش‌تری دارند. کسی اگر در بسکتبال ایران سرمایه‌گذاری کند، موفق‌تر خواهد بود.

هر کسی در کادر من مسئولیت خودش را دارد و فقط بحث آنالیز درباره شوت زدن نیست، باید امتیاز بیاوریم. نفر غیرتخصصی در زمینه آنالیز نیاز ندارم و برای خودم آنالیزهایی خواهم داشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *