امضای قرارداد‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در صنعت نفت در نمایشگاه نفت

13:08 - 30 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۵۵۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
امضای قرارداد‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در صنعت نفت در نمایشگاه نفت
توافقنامه‌ها و قرارداد‌هایی با ماهیت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در صنعت نفت میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری و شرکت‌های تابع و فعال در صنعت نفت امضا شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش شانا، آیین امضای موافقت‌نامه‌ها و قرارداد‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در صنعت نفت صبح امروز (شنبه، ۳۰ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه آخرین روز از برگزاری بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، برگزار شد.

امضای توافق‌نامه همکاری در زمینه تعریف پروژه دانش‌بنیان به‌منظور اکتشاف، توسعه، بهره‌برداری و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا نخستین مورد امضا شده در این رویداد بود.

توافقنامه همکاری در زمینه بومی‌سازی تجهیز حفاری هدایت‌پذیر دورانی RSS میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و شرکت ملی نفت ایران نیز یکی دیگر از توافق‌نامه‌های امضاشده بود.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری همچنین قراردادی را با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز با موضوع ساخت بار اول با شرکت‌های دانش‌بنیان امضا کرد.

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب همچنین قرارداد‌هایی با شرکت‌های اکسین پمپ، مپسا و فراسنجش شریف امضا و تبادل کرد.

توافقنامه همکاری در زمینه تعریف هشت پروژه دانش‌بنیان به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و شرکت نفت و انرژی پاسارگاد نیز در این آیین امضا شد.

قرارداد مشارکت مهندسی برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای پروژه میدان بینک موضوعی بود که بین شرکت توسعه پترو ایران، پارک فناوری پردیس امضا شد.

شرکت توسعه پتروایران همچنین امضاکننده توافقنامه حفاری و توسعه چاه‌های آب ژرف با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری بود.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با شرکت مهندسی و توسعه سروک آذر توافق‌نامه‌ای برای همکاری در زمینه تعریف سه پروژه دانش‌بنیان به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار امضا کرد.

قراداد ساخت بار اول با شرکت‌های دانش‌بنیان همچنین بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و شرکت ملی حفاری ایران امضا شد.

طرح کنترل و تحلیل بستن اتصالات لوله جداری چاه‌های نفت با شرکت توسعه فناوری مهراد پارک و طرح ساخت و تولید ابزار حافظه‌دار اندازه‌گیری دما و فشار درون‌چاهی قرارداد‌هایی بودند که ملی حفاری ایران امضا کرد.

بر این اساس مقدار تجمیعی این توافقنامه‌ها ۵۰۰ میلیون دلار و ارزش قرارداد‌ها ۱۶ میلیون دلار برآورد می‌شوند.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و عبدالرضا عابد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در آیین امضای این توافقنامه‌ها و قرارداد‌ها حضور داشتند.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از روز چهارشنبه (۲۷ اردیبهشت‌ماه) در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران کار خود را آغاز کرد و امروز (شنبه، ۳۰ اردیبهشت‌ماه) به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *