گزارش|

تکواندو در برزخ/ حال هیچکس خوب نیست؛ لطفاً از خواب غفلت بیدار شوید!

8:45 - 30 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۴۵۰
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
تکواندو در برزخ/ حال هیچکس خوب نیست؛ لطفاً از خواب غفلت بیدار شوید!
بعد از افشای دوپینگ ملی‌پوشان تکواندو همه با شیوه‌های تکراری و منسوخ شده در پی فرار از زیر بار مسئولیت هستند و عده‌ای هم سراغ انتقام و تسویه حساب‌های شخصی رفته‌اند.

خبرگزاری میزان - «دوپینگ»! کلمه‌ای که پیش از این قربانیان زیادی از ورزش ایران گرفته بود و زندگی ورزشی بسیاری از ورزشکاران را به نابودی کشانده، اینبار گریبان رشته پرافتخار تکواندو را گرفته است.

در این بین همه با شیوه‌های تکراری و منسوخ شده در پی فرار از زیر بار مسئولیت هستند و عده‌ای هم که سراغ انتقام و تسویه حساب‌های شخصی رفته‌اند.

پس از مثبت اعلام شدن تست دوپینگ ۲ ملی‌پوش تکواندو حالا خبر‌های رسیده حاکی از آن است که تعداد هوگوپوشانی که از داروهای ممنوعه استفاده کرده‌اند خیلی بیشتر از این حرفهاست، اما کسی به وضوح در اینباره صحبت نمی‌کند.

یک عده معتقد هستند که این موضوع یک دسیسه از سوی برخی‌ها برای تخریب هادی ساعی، رییس فدراسیون است، اما برای ادعایی به این بزرگی باید با سند و مدرک حرف زد.

از سوی دیگر عده‌ای بر این باورند که مسئولان فدراسیون مقصر ۱۰۰ درصد هستند و می‌خواهند با مظلوم نمایی توپ را به زمین دیگران بیندازند.

بی تردید لازمه پیگیری این فاجعه بزرگ ورود مراجع مربوطه به ریز داستان است تا مشخص شود این سهل انگاری یا شاید به قول برخی فدراسیون‌نشین‌ها «توطئه» کار چه کسی بوده.

بازی با سرنوشت چندین قهرمان کم سن و سال که آینده این رشته را می‌ساختند و لطمه جبران ناپذیر به تکواندو را چه کسی گردن می‌گیرد؟

تنها چیزی که به وضوح مشخص است اینجاست که حال هیچکس خوب نیست و درد مشترک تمام اعضای خانواده تکواندو خراب شدن آینده این ورزشکاران و شاید از دست رفتن المپیک پاریس به هزار و یک دلیل باشد!

آسمان این روز‌های تکواندو به قدری سیاه است که در آن رنگ‌ها با هم تفاوتی ندارند و ظاهراً هیچکس هم کار خاصی برای بهبود شرایط انجام نمی‌دهد.

آقایان، اگر تکواندو برای شما مهم است پس باید با قدرت ۱۰۰ برابر بیش از قبل به فکر پیدا کردن مقصر یا مقصران اصلی و تنبیه شدید برای آنها بود و با تزریق روحیه به سایر بازیکنان این رشته را زنده نگه داشت. هرچند نباید ورزشکارانی که نادانسته یا ناخواسته مرتکب استفاده از داروهای ممنوعه شده‌اند را هم تنها گذاشت.

امیدواریم درگیری‌های بچه گانه حداقل در این روز‌ها جای خود را به همفکری و اتحاد دهد تا بشود برای این گره کور، نقشه راهی پیدا کرد، چون اینکه تمام کاسه کوزه‌ها سر رییس فدراسیون خراب شود هم دور از انصاف است.

قطعاً ساعی در این رهگذر مقصر است و نمی‌تواند این موضوع را کتمان کند، اما با فاز غم برداشتن هیچ مشکلی برطرف نمی‌شود و بهتر است تمام مسئولان مربوطه برای پیدا کردن دلیل اصلی این اتفاق تلخ دست به دست هم بدهند تا شاید ابر‌های تیره از آسمان تکواندو رخت بربندند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *