برگزیدگان جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی در بوشهر تجلیل شدند/ هدیه ویژه رهبر معظم انقلاب برای برگزیدگان جشنواره

23:10 - 29 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۴۴۲
برگزیدگان جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی در بوشهر تجلیل شدند/ هدیه ویژه رهبر معظم انقلاب برای برگزیدگان جشنواره
برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی پنجشنبه شب در آیینی با حضور مسئولان کشوری و استانی در بوشهر تجلیل شدند.

خبرگزاری میزان_ طبق اعلام روابط عمومی بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)، در مجموع ۷۳۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بررسی از سوی هیات داوران در بخش داستان کودک سیده نرگس میرفیضی از استان قم با اثر "سرزمین بی هیس هیس"، سیده مریم مهربانخو از استان گلستان با اثر "بهار و انتظار طلوع" و فاطمه مباهات از استان بوشهر با اثر "چادر مادرم" به ترتیب حائز رتبه‌های نخست تا سوم شدند. 

در بخش داستان نوجوان به عنوان که بیشترین آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره را به خود اختصاص داده بود منیره هاشمی از استان خراسان رضوی با اثر "دنیای پشت کوه‌ها"، عابدین زارع از استان فارسبا اثر "گنگ خوابدیده" و مهدی زارع از استان فارس با اثر "پنج نامه پشت پنجره فولاد" به ترتیب رتبه‌های برتر این بخش را به خود اختصاص دادند. 

در بخش طرح رمان نیز مهدی اکبری شهپر از استان قم با طرح "دالوران گروه هشت" و نوید ظریف کریمی از استان خراسان رضوی با طرح "برادرگفته" به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های اول و دوم شدند. 
 
برگزیدگان جشنواره در آیینی با حضور مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و استاندار تجلیل شدند. 

همچنین با اعلام نماینده، ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر از سوی رهبر معظم انقلاب به ۱۶ برگزیده چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی هر کدام ۲۰ میلیون ریال وجه نقد اهدا می‌شود. 

به گفته صفایی بوشهری ۱۶ فرد برگزیده جشنواره با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد.

دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی بیان کرد: نهادینه بودن فرهنگ رضوی در وجود شرکت کنندگان جشنواره امام رضا (ع) 

وی گفت: فرهنگ رضوی با یک عکس، شعر یا مقاله به اتمام نمی‌رسد بلکه این فرهنگ در وجود هنرمند قرار دارد و این ارتباط درونی هنرمند با فرهنگ رضوی است. 

مهدی زابل عباسی اظهارکرد: دبیرخانه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ با اعلام فراخوان عمومی با هدف اشاعه فرهنگ والای رضوی در راستای بسط و گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری در اقشار فرهیخته فرهنگ و هنر آغاز به کار کرد. 

وی بیان کرد: تعداد مجاز آثار ارسالی برای هر شرکت‌کننده بین ۲۰ تا ۳۰ عکس در همه بخش‌ها بود که با تصمیم دبیرخانه این دوره در راستای باکیفیت‌تر شدن روند برگزاری، تعداد آثار قابل پذیرش در هر بخش به ۵ عکس کاهش یافت که البته این موضوع و نیز پرداخت جشنواره صرفا پیرامون فرهنگ رضوی روند برگزاری را سخت‌تر کرد. 

دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی با بیان این که با توجه به محدود شدن تعداد آثار، کیفیت کار‌های ارسال شده از سوی هنرمندان افزایش پیدا کرده است، افزود: در همین راستا آثار بسیار خوبی به دبیرخانه جشنواره رسیده و نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت داشته است. آثار از لحاظ محتوایی، کادربندی و زیبایی‌شناختی در سطح بسیار بالایی از آکادمی عکاسی ارائه شده‌اند. 

وی با اشاره به حضور ۳۶۲ عکاس کشوری و بین‌المللی و ارسال ۲۱۳۹ اثر به این دوره از جشنواره عکس رضوی گفت: این آثار از ۱۲ کشور ترکیه، عراق، قطر، عربستان، اندونزی، افغانستان، پاکستان، هند، مصر، آلمان، عمان و بنگلادش به ثبت رسیده است. 

زابل عباسی ادامه داد: بازبینی آثار رسیده در ۱۸ اردیبهشت انجام شد و عکس‌هایی که طبق قوانین فراخوان نبودند یا از لحاظ موضوعی با آنچه ما در فراخوان اعلام کرده بودیم مرتبط نبود، در گروه بازبینی حذف و کار‌ها برای داوری نهایی آماده شد. 

وی اضافه کرد: همچنین داوری نهایی ۲۷ اردیبهشت ماه در بنیاد امام رضا (ع) انجام شد تا ۸۰ اثر را برای نمایشگاه و نفرات برگزیده را انتخاب کنیم. آثار پذیرفته شده در نمایشگاه آیین پایانی جشنواره در هشتم خرداد ماه همراه به نمایش گذاشته می‌شود. 

آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی هشتم خردادماه امسال با حضور هنرمندان این عرصه در شهر مشهد برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/


برچسب ها: جشنواره ملی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *