تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از زندان‌های شیراز بازدید کردند

18:17 - 28 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۳۰۱
تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از زندان‌های شیراز بازدید کردند
  نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم نایین خور و بیابانک با حضور مدیرکل زندان‌های استان از بخش‌های مختلف زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت شیراز بازدید کردند.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان فارس، قادری و نجابت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و الهام آزاد نماینده مردم نایین خور و بیابانک با حضور مدیرکل زندان‌های استان از بخش‌های مختلف زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت شیراز بازدید کردند.

نمایندگان مجلس با حضور در خوابگاه‌ها و اندرزگاه‌های زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت شیراز از نزدیک با زندانیان دیدار و گفتگو و روند نگهداری و ارائه خدمات به آن را مورد بررسی قرار دادند.


الهام آزاد نماینده مجلس و عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ اقدامات زندان‌های شیراز را با محوریت مدیران زندان ها، خصوصا در خصوص طرح طبقه بندی و بازاجتماعی کردن زندانیان مطلوب ارزیابی و در شاخص‌هایی آن را الگویی برای سایر استان‌ها قلمداد کرد.


رییس کمیته قضایی کمیسیون اصل ۹۰، نظارت بر عملکرد سازمان زندان‌ها و بازدید از زندان‌های کشور را از برنامه‌های مهم برشمرد و افزود: در این بازدید‌ها اقدامات سازمان زندان‌ها در حوزه‌های مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد که ارزیابی ما از اقدامات انجام پذیرفته در زندان عادل آباد شیراز مبین عملکرد خوب و برنامه‌ریزی مطلوب این سازمان بوده که رضایتمندی عمومی گروه‌های مخاطب را نیز بدنبال داشته است.
وی تصریح داشت: در حوزه باز اجتماعی کردن زندانیان، اقدامات فرهنگی، عقیدتی، آموزشی، مهارت آموزی، مهارت‌های اساسی زندگی و... که در زندان عادل آباد، مجتمع اندرزگاهی نسوان و کانون اصلاح و تربیت مشاهده شده، در بسیاری از شاخص‌ها، اقدامات مطلوب منجر به بازگشت سعادتمندانه فرد به جامعه می‌گردد.

 
 الهام آزاد خاطر نشان کرد: پیشنهاداتی از سوی مدیر کل زندان‌های فارس به منظور تعیین تکلیف نیرو‌های ساعتی و قرارداد کار معین که سالیان متوالی در زندان‌ها مشغول بکار می‌باشند و همچنین در حوزه عمل مؤثرتر از سایر دستگاه‌ها به مسئولیت اجتماعی و مشارکت در فرایند اصلاح مجرمان و پذیرش اجتماعی آنان هستند مطرح شده که در کمیسیون اصل ۹۰ به آن پرداخته خواهد شد. ضمن اینکه با اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت، پیش‌بینی می‌شود دغدغه‌های کارکنان تلاشگر و خدوم موقت سازمان زندان‌ها در خصوص تعیین وضعیت استخدامی شان رفع شود.

 
مدیرکل زندان‌های فارس نیز در نشست جمع بندی این بازدید ضمن خیر مقدم به نمایندگان مردم در خانه ملت، خدمتگزاری به مردم شریف سرفراز و ولایتمدار را موجب مباهات و افتخار خادمان سنگر اصلاح و تربیت برشمرد و گفت: کارکنان زندان علی رغم محدودیت‌های شدید، کمبود نیرو و موارد دیگر؛ در تلاشند تا رسالت خطیر نگهداری مجرمان؛ صیانت از امنیت مردم در مواجهه با آنان و همچنین اصلاح و تربیت زندانیان را به شکل مطلوب به انجام رسانند.
اسحاق ابراهیمی با بیان اینکه روزانه بیش از ۱۶۰ خدمت در حوزه‌های تامینی، تربیتی و خدمات به زندانیان ارائه می‌شود افزود: زندانبانی شغلی بسیار خطیر و حساس است که نمی‌توان هیچ شغل و کار دیگری را با آن مقایسه کرد.

 
وی ضمن ارائه پیشنهاداتی، در خصوص کمبود منابع انسانی در زندان‌ها هم گفت: کارکنان زندان به سبب کمبود منابع انسانی در حوزه‌های ستاد و صف، در ارتباط مستقیم با کار، هر کدام به جای چند نیرو انجام وظیفه می‌نمایند و این در حالی است که به سبب محدودیت‌های استخدامی، تعدادی نیرو‌های موقت با حالت استخدام ساعتی یا قرارداد کارگری سال هاست که در بخش‌های مختلف زندانبانی اسلامی خدمت می‌کنند، اما به سبب اهتمام در خدمت از استخدام رسمی و پیمانی و قرار داد کار معین بازمانده اند و سنشان نیز بالا رفته که طبیعتاً از رقابت استخدامی با جوانان عقب میمانند، لذا از نمایندگان محترم مجلس می‌خواهیم تا حمایت کنند که این افراد که دارای تجارب موثر و مفید هم در کار زندانبانی اسلامی و اصلاح تربیت مددجویان می‌باشند با مجوز‌های خاص تعیین تکلیف شده و به استخدام رسمی، پیمانی و قرارداد کار معین در آیند.


انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *