روسیه در ۶ میدان نفتی ایران سرمایه‌گذاری می‌کند

17:40 - 27 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۱۶۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
روسیه در ۶ میدان نفتی ایران سرمایه‌گذاری می‌کند
وزیر نفت با اشاره به اینکه زمینه همکاری بسیار خوبی را با شرکت‌های روسی داریم، گفت: در حال حاضر، در حال توسعه ۷ میدان نفتی با شرکت‌های توانمند روسی هستیم و معاون نخست وزیر این کشور توافق کرده است که در توسعه ۶ میدان نفتی جدید نیز، سرمایه‌گذاری کنند.

خبرگزاری میزان _ جواد اوجی، وزیر نفت، در حاشیه بازدید از بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، با اشاره به اینکه هدف از برگزاری سالیانه این نمایشگاه، نمایش ظرفیت شرکت‌ها است، گفت: در حال حاضر، در حال توسعه ۷ میدان نفتی با شرکت‌های توانمند روسی هستیم و معاون نخست وزیر این کشور توافق کرده است که در توسعه ۶ میدان نفتی جدید نیز، سرمایه‌گذاری کنند؛ بنابراین، زمینه همکاری بسیار خوبی را با شرکت‌های روسی داریم.

وی با تاکید بر اینکه در دولت مردمی سیزدهم در زمینه توسعه روابط در بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد‌های خوبی امضا شده است، اظهار کرد: ایران و روسیه جزو کشور‌های بزرگ منطقه هستند، اما هر ۲ با تحریم‌ها و محدودیت‌هایی روبه‌رو هستیم، ۲ طرف با پشتیبانی هم می‌توانند تحریم‌ها را بی‌اثر کنند.

اوجی تاکید کرد: پیرو شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و روسیه و نشست‌های امروز و شامگاه سه‌شنبه(۲۶ اردیبهشت) به امضای قرارداد‌ها و تفاهم‌نامه‌های سازنده منجر شد.  

وزیر نفت افزود: بنده و معاون نخست‌وزیر روسیه رؤسای مشترک کمیسیون همکاری مشترک ایران و روسیه هستیم؛ ازاین‌رو پیگیر همه زمینه‌های همکاری در بخش‌های اقتصادی، تجاری و انرژی و راه‌اندازی خط راه‌آهن رشت-آستارا هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ میدان نفتی و گازی را برای توسعه نامزد کرده بودیم، گفت: نه‌تنها در حوزه انرژی بلکه در حوزه دانش‌بنیان، همکاری‌های گمرگی و تجاری تفاهم‌نامه و قرارداد بین ایران و روسیه امضا شد.

اوجی همچنین با تاکید بر اینکه به‌زودی سوآپ فرآورده‌های نفتی در شمال ایران آغاز می‌شود، گفت: ایران و روسیه در اوپک‌پلاس از هم پشتیبانی می‌کنند و به‌دنبال اتحاذ سیاست تنظیم بازار نفت هستند.

وزیر نفت در ادامه افزود: شرکت ملی نفت ایران با شرکت گازپروم نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار تفاهم‌نامه همکاری دارد که ظرف چندماه آینده قرارداد آن‌ها امضا می‌شوند.

همچنین الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، با قدردانی از وزیر نفت بابت دعوت حضور در این نمایشگاه، اظهار کرد: فرصت حضور نمایندگان و شرکت‌های روسی در این نمایشگاه، برای حضور در بازار ایران مهیا شده است.

وی افزود: ایران کشوری است که از لحاظ منابع طبیعی به‌خصوص در حوزه نفت و گاز، بسیار غنی است و به همین دلیل، همکاری میان ۲ کشور بسیار اهمیت دارد.

معاون نخست وزیر روسیه با تاکید بر این که در حال حاضر برای توسعه همکاری‌ها در این حوزه، برنامه‌های قابل توجهی داریم، گفت: امروز هم فرصت بسیار گسترده‌ای ایجادشده تا همکاری‌ها را به سطح بسیار بالاتری ارتقا دهیم و شرکت‌های ایرانی و روسی باید مسیر ارتباط میان یکدیگر را پیدا و قرارداد‌های خود را امضا کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *