جوابیه فراجا به اظهارات معاون وزارت بهداشت درباره آمار فوتی‌های تصادفات

12:12 - 27 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۰۷۵
جوابیه فراجا به اظهارات معاون وزارت بهداشت درباره آمار فوتی‌های تصادفات
مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور فراجا در رابطه با اظهارات معاون درمان وزارت بهداشت، جوابیه صادر کرد.

خبرگزاری میزان -مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور فراجا در خصوص اظهارات معاون وزیر بهداشت و درمان درباره آمار فوتی‎های تصادفات، جوابیه‏‌ای صادر کرد.

متن جوابیه پلیس راهور در پاسخ به اظهارات معاونت درمان وزارت بهداشت به شرح ذیل است:

پیرو نشست خبری سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا در کنفرانس مطبوعاتی روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری در خصوص جانباختن مصدومان تصادفات مبنی بر اینکه ۵۲ درصد در سرصحنه، ۶ درصد در حین انتقال و حدود ۴۲ درصد نیز در بیمارستان‌ها فوت می‌کند. 

بر اساس آمار رسمی سازمان پزشکی قانونی در بین سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ در تصادفات رانندگی ۵۲ درصد افراد در صحنه تصادف، ۶ درصد درحین انتقال به مراکز درمانی و ۴۲ درصد نیز در مراکز درمانی جان خود را از دست می‌دهند.

آمار موصوف به صورت تفکیکی برای هر سال و همچنین هر استان موجود است به طوری که در سال ۱۴۰۱ به منظور اتخاذ راهکار‌ها و اقدامات مناسب برای کاهش جانباختگان در مراکز درمانی به عرض ریاست محترم جمهوری رسید.

آمار و درصد‌های ارائه شده فوق بر اساس آمار‌های رسمی سازمان پزشکی قانونی و مربوط به سهم کل جانباختگان تصادفات رانندگی از نظر محل فوت (در سر صحنه، حین انتقال و مراکز درمانی) است که به اشتباه اینگونه برداشت شده که ۴۲ درصد مصدومان تصادفات در مراکز درمانی فوت می‌کند.

پلیس راهور ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی کادر درمانی کشور در تمامی بخش‌ها اعم از اورژانس، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و...، امید دارد تا با همکاری‌های صمیمانه و تنگاتنگ موجبات کاهش جانباختگان تصادفات فراهم شود.

فقط یک درصد از کل مصدومان حوادث رانندگی در بیمارستان‌ها فوت می‌کنند

پیش از این سعید کریمی در نشست خبری هفته ملی جمعیت با اشاره به آمار فوتی‌های تصادفات، عنوان کرد: کسانی که در این تصادفات فوت می‌شوند، عمدتاً افراد جوان هستند که باید برای کاهش فوتی‌ها، تدبیری اندیشید.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد فوتی‌های تصادفات سر صحنه حادثه رخ می‌دهد، گفت: از ۱۶ تا ۱۸ هزار فوتی تصادفات، ۴۰ درصد به بیمارستان می‌رسند که یک سوم آن‌ها نیز علائم حیاتی ندارند.

معاون درمان وزرات بهداشت با تکذیب ادعای ۴۳ درصد فوتی‌های تصادفات در بیمارستان‌ها، تصریح کرد: این ادعا درست نیست و فقط یک درصد از کل مصدومان حوادث رانندگی در بیمارستان‌ها فوت می‌کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *