نگرانی مخترع ChatGPT از آینده هوش مصنوعی

9:41 - 27 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۰۲۷
نگرانی مخترع ChatGPT از آینده هوش مصنوعی
مدیرعامل شرکت OpenAI درباره آینده هوش مصنوعی (AI) به دلیل عواقب ناخواسته ناشی از گسترش این فناوری، ابراز نگرانی کرد

خبرگزاری میزان - «سام آلتمن»، مدیرعامل شرکت OpenAI درباره آینده هوش مصنوعی (AI) به دلیل عواقب ناخواسته ناشی از گسترش این فناوری، ابراز نگرانی کرد و گفت که این موضوع نیاز به وضع مقررات دارد.

به گزارش «نیوزویک»، حضور آلتمن در برابر کمیته قضایی سنای آمریکا شامل لحنی احتیاط آمیز بود و پیشگویی شوم بالقوه‌ای از آینده‌ای را ارائه می‌کرد که می‌تواند با اطلاعات نادرست بیشتر، تداخل در انتخابات، تسخیر رایانه‌ها بر کارکنان انسانی و موجودیتی مصنوعی باهوش‌تر از خود انسان‌ها باشد. 

نگرانی درباره هوش مصنوعی
نگرانی در مورد هوش مصنوعی تقریباً همیشه وجود داشته است، اگرچه اخیراً توسط شرکت‌های فناوری، از جمله آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی آلتمن، که میلیارد‌ها دلار صرف تحقیقات برای پیشی گرفتن از مرز‌های بعدی می‌کنند، تشدید شده است.

بر اساس گزارش «نیویورک تایمز»، حتی «جفری هینتون»، که به دلیل کار بنیادین خود در این زمینه به عنوان «پدرخوانده» هوش مصنوعی شناخته می‌شود، گوگل را ترک کرد و در مورد توانایی جلوگیری از استفاده بازیگران بد از هوش مصنوعی برای چیز‌های بد هشدار داده است. 

آلتمن که شرکت OpenAI او توسعه دهنده ChatGPT است، در اولین سفر خود به «کپیتال هیل» احساسات مشابهی را ابراز کرد. 

آلتمن به سناتور‌ها گفت: فکر می‌کنم اگر این فناوری اشتباه پیش برود، ممکن است کاملاً با مشکلاتی روبرو شویم. ما می‌خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم. ما می‌خواهیم از این اتفاق جلوگیری کنیم.

«ریچارد بلومنتال»، سناتور آمریکا، گفت: برای رسیدگی به معظلات هوش مصنوعی به قوانین و تدابیری فوری نیاز داریم. 

جان مک گینس، استاد حقوق در دانشگاه «نورث وسترن» گفت که او با هینتون موافق است که هر ابزاری که در دستان اشتباه باشد می‌تواند به مشکلات منجر شود.

ماه گذشته، «ساندار پیچای»، مدیرعامل گوگل و آلفابت گفت که هر محصول هر شرکتی تحت تاثیر توسعه سریع هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت.

او گفت که مانند آلتمن و هینتون، از عواقب احتمالی هوش مصنوعی وحشت دارد.

نگرانی دیگر کارشناسان در موضوع وضع مقررات
نگرانی عمده دیگری که توسط کارشناسان بیان شده است، این است که کسانی در کنگره که در مورد مقررات تصمیم گیری می‌کنند، یا خیلی مسن هستند یا به اندازه کافی درکی از این فناوری ندارند.

به گفته مرکز تحقیقات «پیو»، در حالی که مجلس نمایندگان آمریکا در این کنگره در مقایسه با سال‌های گذشته جوان‌تر است، اما با دارای میانگین سنی ۶۵ سال سن است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *