رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انتشار ویدئوی اعمال زور بیش از حد نگهبانان زندان علیه یک بومی در کانادا

10:15 - 27 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۰۲۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
انتشار ویدئوی اعمال زور بیش از حد نگهبانان زندان علیه یک بومی در کانادا
تبعیض علیه بومیان در زندان‌های کانادا به شکل اعمال خشونت و زور علیه آنان ادامه دارد.

خبرگزاری میزان – تصاویر اخیرا منتشر شده از یک زندان در کانادا نشان می‌دهد که نگهبانان زندان علیه یک زندانی بومی از زور بیش از حد استفاده می‌کنند.

به گزارش «ctvnews»، فیلم‌های دوربین‌های امنیتی یک زندان در استان کِبِک کانادا نشان دهنده ضرب و شتم گروهی یک زندانی بومی از سوی نگهبانان زندان است.

بر اساس ویدئوی ۱۲ دقیقه‌ای مذکور چهار افسر زندان کِبِک نیک ریناردو، بومی ۳۰ ساله را در روز‌های آخر ماه مه ۲۰۲۱ پس یک مکالمه کمتر از یک دقیقه‌ای با وی، کتک می‌زنند.

ریناردو طی مصاحبه‌ای تلفنی گفت که کارکنان زندان با وی برخوردی خشونت آمیز داشتند و علیه وی از زور بیش از حد استفاده کردند.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که که خشونت نگهبانان زندان علیه ریناردو منجر به شکستگی دست وی شد که بهبود آن هفته‌ها طول کشید.

اداره زندان‌های کِبِک به پرسش‌ها درباره وضعیت نگهبانان مذکور پاسخ داد و مشخص نیست که آیا این افراد هنوز مشغول به کار هستند یا خیر؟

وکلای دیناردو اعلام کردند که دو سال طول کشید تا فیلم‌های مربوط به این حادثه منتشر شود؛ آن‌ها در نهایت در سپتامبر ۲۰۲۲ شکایتی به دادگاه فدرال ارائه کردند تا تصاویر مذکور منتشر شوند.

دیناردو همچنین دو شکایت حقوق بشری علیه اداره زندان‌های کانادا به دلیل تبعیض بر مبنای هویت بومی، جنسیتی، ناتوانی ذهنی و مذهبی ارائه کرد؛ هر دو شکایت مذکور در مسیر بررسی قرار دارند.

وکلای دیناردو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که این ویدئو تصویری نادر از خشونت پشت دیوار‌های زندان در کانادا است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *