رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی: باید خرید محصولات تولید داخل استان را مدنظر داشته باشیم

9:41 - 27 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۰۰۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی: باید خرید محصولات تولید داخل استان را مدنظر داشته باشیم
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: هماهنگونه که در کشور تأکید بر خرید محصولات تولید داخل را داریم در خراسان جنوبی نیز باید این نکته را در مورد محصولات تولیدی توسط صنایع و… داخل استان مد نظر داشته باشیم.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد در شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در خراسان جنوبی اظهار کرد: در جلسات مدیران استان باید چالش‌ها و مشکلات به صورت شفاف مطرح شود و تنها به ارائه آمار اکتفا نکنیم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: استان ما از نظر فرهنگ، علم و ادب چیزی کم ندارد، ولی در حوزه زیرساختی و اقتصادی با مشکلات عدیده رو به رو و در واقع از این جهت محروم است.

موحدی راد با اشاره به اینکه متأسفانه اجاره مسکن در خراسان جنوبی با اجاره در کلان شهرهایی، چون تهران و مشهد نزدیک شده است، گفت: استان ما در بسیاری از محصولات، چون میوه و تره بار و… وارد کننده از دیگر استان‌ها است.

وی با بیان اینکه گاه حتی در تأمین گوشت مرغ نیز با مشکلاتی رو به رو می‌شویم، بیان‌کرد: این در حالی است که در شهری، چون مشهد خرید گوشت مرغ از بیرجند و خراسان جنوبی (علی رغم قطب تولید بودن)، سهل‌تر است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی ادامه‌داد: واحد تولیدی در خراسان جنوبی محصولی تولید می‌کند، ولی به دلایل عدیده نمی‌تواند با محصول تولیدی در تهران و برخی از کلان شهر‌ها رقابت کند که در این راستا باید از او حمایت شود.

موحدی راد ادامه داد: اگر می‌خواهیم صنعت در خراسان جنوبی رونق پیدا کند، برای حمایت از تولید کننده داخل استان ادارات دولتی باید خرید از محصولات تولیدی خراسان جنوبی را (به شرط دارا بودن کیفیت) مد نظر داشته باشند و برای آن راهکار قانونی بیابیم.

وی یادآور شد: هماهنگونه که در کشور تأکید بر خرید محصولات تولید داخل را داریم در خراسان جنوبی نیز باید این نکته را در مورد محصولات تولیدی توسط صنایع و… داخل استان مد نظر داشته باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *