رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شکایت بازماندگان یک تیراندازی جمعی در آمریکا از رسانه‌های اجتماعی

9:00 - 27 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۷۸۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شکایت بازماندگان یک تیراندازی جمعی در آمریکا از رسانه‌های اجتماعی
بازماندگان یک تیراندازی جمعی در نیویورک آمریکا شکایتی علیه رسانه‌های اجتماعی تنظیم کردند.

خبرگزاری میزان – بازماندگان تیراندازی جمعی در یک فروشگاه مواد غذایی در بوفالو نیویورک آمریکا از شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی به دلیل ترویج تبلیغات سفید برتر پنداری شکایت کردند.

تیراندازی جمعی مذکور ۱۰ قربانی برجای گذاشت.

به گزارش «سی ان ان»، در شکایت بازماندگان تیراندازی جمعی بوفالو نیویورک علیه چند شرکت رسانه‌های اجتماعی آمده است که پیتون گندرون ۱۸ ساله، عامل این تیراندازی که در خانواده‌ای نژادپرست بزرگ نشده و هیچ تجربه شخصی از تعامل منفی با سیاهپوستان نداشته است.

این شکایت علیه رسانه‌های اجتماعی شناخته شده‌ای از جمله متا (فیسبوک)، اسنپ چت، یوتیوب، دیسکورد، آلفابت، chan ۴ و آمازون، از یک سو و فروشگاه فروشنده اسلحه به عامل تیراندازی از سوی دیگر، تنظیم شده است.

این شکایت انگیزه گندرون از انجام حمله مسلحانه به فروشگاه مواد غذایی در بوفالو را نتیجه تبلیغات خشونت آمیز، نژادپرستانه و سفید برتر پندارانه‌ای که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کردند، خواند و تاکید کرد: شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی از مطالب دارای محتوای خشونت آمیز، نژادپرستانه و سفیدبرتر پندارانه در پلتفرم‌های خود برای به حداکثر رساندن تعامل کاربران سود می‌برند.

گندرون که پیش از ارتکاب جنایت به صورت زنده در مورد برنامه اش برای کشتار ۲۰ دقیقه در رسانه‌های اجتماعی صحبت و صحنه‌هایی از کشتارش را در این پلتفرم‌ها پخش کرد، در یادداشتی برای خانواده اش نوشته بود که وی این قتل عام را برای آینده نژاد سفید انجام می‌دهد.

پخش زنده قتل عام بوفالو ۳ میلیون تماشاگر داشت.

وی بعدا به صراحت اعلام کرد که محتوا‌های نژادپرستانه، خشونت آمیز و سفیدبرتر پندارانه تبلیغ شده در رسانه‌های اجتماعی سبب افراط گرایی وی شده و او را به سمت ارتکاب خشونت نژادی و برنامه ریزی کشتار سوق داد.

یکی از وکلایی که نماینده خانواده سه قربانی تیراندازی جمعی مذکور است، تاکید کرد: پیتون گندرون به قتل‌ها اعتراف کرده و دیگر خطری برای جامعه نیست؛ با وجود این، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی که او را رادیکال کردند و شرکت‌هایی که او را مسلح کردند، همچنان باید در قبال اقدامات خود پاسخگو باشند؛ هدف ما به نمایندگی از موکلانمان این است که از دیگر تیراندازی‌های دسته جمعی جلوگیری کنیم.

در ماه اکتبر، دادستان کل و فرماندار نیویورک گزارشی را منتشر کردند که در آن به جزئیات نقش پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در تیراندازی دسته جمعی بوفالو پرداخته بودند.

گزارش مذکور آورده بود: بر اساس بیانیه دفتر دادستانی کل، فقدان نظارت، شفافیت و پاسخگویی در این پلتفرم‌ها باعث شد دیدگاه‌های نفرت‌انگیز و افراطی در فضای مجازی گسترش یابد و منجر به افراط‌گرایی و خشونت شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *