بازدید سخنگوی شورای نگهبان از نمایشگاه کتاب

12:32 - 25 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۷۵۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
بازدید سخنگوی شورای نگهبان از نمایشگاه کتاب
سخنگوی شورای نگهبان در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: مصوباتی که در این شورا بررسی می‌شود در رابطه با موضوعات مختلف است. از این رو کارشناسی‌های بسیاری توسط بازوی فقهی مشورتی، پژوهشکده شورای نگهبان و اعضا صورت می‌گیرد.

خبرگزاری میزان، هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که در مصلی امام خمینی (ره) برپا شده است، بازدید کرد.

«مکتب حاج قاسم»، «انتشارات انقلاب اسلامی» و «نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور» نخستین غرفه‌هایی بودند که مورد بازدید سخنگوی شورای نگهبان قرار گرفت و دکتر طحان‌نظیف ضمن اطلاع از تازه‌های نشر به گفتگو با مسئولان و غرفه‌داران پرداخت.

وی سپس به غرفه انتشارات پژوهشکده شورای نگهبان رفت و آثار پژوهشی منتشر شده توسط این انتشاراتی را بررسی کرد و در جریان میزان استقبال بازدیدکنندگان از این غرفه و نیاز‌های مطالعاتی و پژوهشی مخاطبان قرار گرفت.

طحان نظیف از غرفه انتشارات «سوره مهر» که یکی از پرمخاطب‌ترین غرفه‌های نمایشگاه است هم بازدید کرد و ضمن آگاهی از مهمترین و تازه‌های نشر، از دست‌اندرکاران این انتشارات و نویسندگانی که با این انتشارات همکاری دارند و در راستای تقویت هنر و ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گام برمی‌دارند، قدردانی کرد و گفت: کتاب‌های متعددی از سوره مهر مطالعه کرده‌ام و تقریظ‌های رهبری بر آثار این انتشارات نشان از جایگاه و نقش مهم این نشر در حوزه هنر و ادبیات انقلاب اسلامی دارد.

سخنگوی شورای نگهبان که در پنجمین روز از برگزاری نمایشگاه به مصلی امام خمینی (ره) رفته بود، از غرفه انتشارات «آستان قدس رضوی» نیز بازدید کرد و در گفتگو با غرفه‌داران، جدیدترین کتاب‌های این انتشارات را مورد بررسی و تورق قرار داد.

وی در این غرفه ضمن ادای احترام به امام رضا (ع) ابراز امیدواری کرد: با تلاش‌های آستان قدس رضوی و بخش‌های فرهنگی و انتشاراتی این آستان، مردم بزرگ و شریف ایران اسلامی بیش از پیش با اندیشه‌های والای این امام هُمام آشنا شوند.

طحان نظیف در گفت‌وگو با ناشران و مسئولان انتشاراتی‌ها در جریان مسائل و مشکلات حوزه نشر و بازار کتاب نیز قرار گرفت و به گلایه برخی از بازدیدکنندگان درباره گرانی کتاب گوش سپرد.

«نشر معارف» هم که در حوزه‌های دین، سیره اهل بیت (ع)، غرب‌شناسی، سبک زندگی و دفاع مقدس کتاب منتشر می‌کند، غرفه آن مورد بازدید این عضو حقوقدان شورای نگهبان قرار گرفت.

وی در این بازدید با برخی از نویسندگان گفت‌وگو کرد و با محتوای کتاب‌های پرفروش و تازه منتشر شده این انتشاراتی آشنا شد.

گفتنی است طحان‌نظیف در نگارش تعدادی از کتاب‌های نشر معارف مشارکت داشته که در گفت‌وگو با مسئولان این انتشارات به شرح چگونگی نگارش و آماده‌سازی آن کتاب‌ها پرداخت.

طحان نظیف در جریان حضور در نمایشگاه کتاب از برخی غرفه‌ها همچون نشر ستاره‌ها کتاب‌هایی، چون «خاتون و قوماندان» خاطرات خانم ام‌البنین حسینی همسر شهید علیرضا توسلی (ابوحامد) که رهبر معظم انقلاب بر آن تقریظ نوشتند و به تازگی در مراسم پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت باحضور جمعی از مقامات در مشهد مقدس رونمایی شد، تهیه کرد.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: مصوباتی که در شورای نگهبان بررسی می‌شود در رابطه با موضوعات مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... است. از این رو کارشناسی‌های بسیاری توسط بازوی فقهی مشورتی، پژوهشکده شورای نگهبان و اعضا صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: اعضای شورای نگهبان برای اینکه بتوانند درباره مصوبات نظر کارشناسی و دقیق ارائه بدهند باید مطالعات و بررسی‌های بسیاری داشته باشند و در این رابطه کتاب‌های بسیاری مورد مطالعه و بررسی اعضا قرار می‌گیرد.

سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که با مشارکت ۲ هزار و ۸۰۰ ناشر از بیستم اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) آغاز شده است تا سی‌ام اردیبهشت ادامه خواهد داشت و پذیرای علاقه‌مندان به فرهنگ و کتاب خواهد بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *