بوستان ۸ هزار متری در منطقه یک تهران احداث می‌شود

12:16 - 24 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۵۷۴
بوستان ۸ هزار متری در منطقه یک تهران احداث می‌شود
شهردار منطقه یک گفت: بر اساس مصوبات کمیسیون ماده پنج مصوبه خوبی را برای محله زعفرانیه داشتیم که در یک زمین ۱۱ هزار متری مالک مکلف شده که حدود ۸ هزار متر از زمینش که درخت‌های بسیار قدیمی در آن وجود دارد را حفظ کند و در اختیار شهرداری قرار دهد که می‌توانیم این فضا را به بوستان محلی تبدیل کنیم.

خبرگزاری میزان- به گزارش شهر، سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک با بیان اینکه یکی از کار‌های مهمی که در این منطقه به دنبال آن هستیم بحث ارتقای کیفیت نگهداشت شهر است؛ اظهار کرد: برنامه‌ریزی مناسبی انجام شده تا به زودی یک هزار مخزن را به منطقه تزریق شود.

ساماندهی دستفروشان منطقه یک

وی با اشاره به اینکه در موضوع سد معبر دستفروشان توانستیم برنامه‌های ویژه‌ای اجرا کنیم که یک نمونه آن برای منطقه بسیار مهم است، افزود: بحث ساماندهی دستفروشان خیابان شهرداری ما بین خیابان تجریش و میدان قدس از موضوعات مهم منطقه بود. سالیان سال دستفروشان در این محدوده حضور داشتند؛ در این رابطه طرح بسیار خوبی با هماهنگی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل، شرکت شهربان و نیروی انتظامی انجام شد و از ۱۲ بهمن ماه تا یک هفته قبل از پایان سال ۱۴۰۱ توانستیم به صورت کامل این محور را پاکسازی کنیم. طرح ساماندهی دستفروشان امسال نیز ادامه خواهد داشت و با کسبه بازار تجریش، تولیت امامزاده صالح، نیروی انتظامی و فرمانداری که مصوبه شورای تامین نیز دارد هماهنگی‌های لازم انجام شده تا از همین ماه این طرح اجرا و محور پاکسازی شده و بدون دستفروش تحویل مردم داده شود. همچنین پیش بینی‌های لازم نیز برای دستفروشان انجام شده و پارکینگ مناسبی را در اختیار قرار می‌دهیم و به آن‌ها اطلاع رسانی شده که دستفروشان می‌توانند از آن فضا بدون ایجاد مزاحمت برای مردم استفاده کنند و از ساعت ۵ عصر تا ۱۲ شب امکان فروش وجود دارد.

ایجاد بوستان ۸ هزار متری در محله زعفرانیه

صباغ در ادامه درخصوص آخرین وضعیت تملک باغات در منطقه یک با بیان اینکه به دلیل حجم ساخت و ساز و حجم بالای فضای سبز در منطقه، عمده واریزی که برای بحث اشجار و جابجایی آن‌ها و جریمه‌هایی که اخذ می‌شود متعلق به این منطقه است، گفت: این واریزی‌ها در حساب‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز محفوظ است تا برای تملک بوستان‌ها و ایجاد فضای سبز در نقاطی که کمبود سرانه وجود دارد در سطح شهر استفاده شود.

وی در توضیح بیشتر افزود: در این منطقه با توجه به قیمت بالای زمین و زمانبر شدن خرید زمین و ایجاد باغ، طرحی را با یکی از سازنده‌ها و مالکین پیگیری کردیم. بر اساس مصوبات کمیسیون ماده پنج که اعضای دولت و شهرداری در آن حضور دارند مصوبه خوبی را برای محله زعفرانیه داشتیم که در یک زمین ۱۱ هزار متری مالک مکلف شده حدود ۸ هزار متر از زمینش که درخت‌های بسیار قدیمی در آن وجود دارد را حفظ کند و در اختیار شهرداری قرار دهد. ما می‌توانیم این فضا را به بوستان محلی تبدیل کنیم؛ برای این مساله آماده هستیم به محض تحویل زمین پیمانکار را مستقر و کار احداث این پارک و ارائه آن به مردم را انجام دهیم.

شناسایی ۸ ساختمان ناایمن

شهردار منطقه یک درخصوص شناسایی ساختمان‌های ناایمن در این منطقه گفت: هشت ساختمان بحرانی داریم که برای امسال در بحث بودجه برنامه ریزی کردیم و جلسات مستمر با سیستم قضایی و بحث مالکین برگزار شده است. سازمان آتش نشانی نیز مرتب پیگیر این مساله است و اخطار‌های لازم داده شده است. البته بعضی از این واحد‌ها مجموعه‌ها و پاساژ‌های تجاری سطح منطقه هستند که باید رفع مشکل شوند. همچنین یک ساختمان مسکونی داریم که متعلق به یکی از دانشگاه‌های کشور است که سهم بالایی در این ساختمان دارد. بخش دیگری نیز از آن ساختمان نیز مالک خصوصی دارد که باید توافق بین آن‌ها برای شروع تخریب و رفع خطر انجام شود.

آخرین وضعیت ایمن‌سازی گود‌های پرخطر

وی درباره ایمن سازی گود‌های پرخطر منطقه یک نیز یادآور شد: به خاطر ساخت ساختمان‌های بلند مرتبه در منطقه گود‌های زیادی داریم که در حین اجرا و عملیات گودبرداری به صورت ویژه نظارت‌های لازم انجام می‌شود تا کار بدون خطر کار پیش رود، اما وجود آب‌های زیرزمینی در سطح منطقه و گود‌های زیاد باعث خطراتی شده است. البته خطر در گود‌های رها شده وجود دارد که مالکین آن‌ها سال‌های سال به دلیل ایجاد مشکل در پروژه آن را رها کرده اند. بر همین اساس ما تلاش کردیم با اخذ دستور قضایی در مواردی که لازم بوده نسبت به پر کردن و ایمن سازی گود‌ها اقدام کنیم و این گود‌ها در برنامه پایش ما به صورت مستمر قرار دارند. با اخذ دستورات قضایی و هماهنگی‌های لازم این گود‌ها به صورت مرتب تحت نظر و پیگیری هستند.

صباغ در پایان خاطرنشان کرد: رشد ۶۰ درصدی در پروژه‌های توسعه محلی را در چهار ماه آخر سال پیش داشتیم. تلاش کردیم در حوزه درآمدی نیز منابع لازم را برای شهر تامین کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *