اعزام ۳۸ ورزشکار به بازی‌های پاراآسیایی در پایان مسابقات پارادوومیدانی کشور

11:01 - 24 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۵۴۱
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
اعزام ۳۸ ورزشکار به بازی‌های پاراآسیایی در پایان مسابقات پارادوومیدانی کشور
رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: از میان شرکت کنندگان مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشور ۱۸ خانم و ۳۸ آقا به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو اعزام می‌شود.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سیدمحمد شروین اسبقیان با اشاره به برگزاری مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشور به میزبانی ایران با حضور نماینده IPC گفت: این مسابقات از ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب با حضور ۲۶ استان و ۹۶ شرکت کننده در بخش بانوان و ۳۱ استان و ۱۷۷ شرکت کننده در بخش آقایان برگزار شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه الناز دارابیان در بخش پرتاب دیسک با ثبت رکورد ۶۵/۱۴ صدم متر مربع موفق به شکست رکورد آسیا شد، بیان کرد: در نهایت تیم‌های اصفهان، تهران الف و خوزستان به ترتیب مقام‌های اول تا سوم تیمی مسابقات را کسب کردند که ۱۸ نفر از شرکت کنندگان این مسابقات در بخش بانوان به مسابقات پاراآسیایی هانگژو اعزام می‌شوند.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین افزود: همچنین امان الله پاپی در ماده پرتاب نیزه کلاس F۵۷ با ثبت رکورد ۸۵/۵۱ صدم متر مربع و عرفان رضایی با ثبت رکورد ۰۶/۲۸ در ماده پرتاب نیزه کلاس F۳۳ موفق به شکست رکورد آسیا و جهان شدند و میلاد رمضانی در دو ۴۰۰ متر سرعت با ثبت رکورد ۰۷/۴۹ صدم ثانیه رکورد آسیا را بهبود بخشید.

اسبقیان در ادامه بیان کرد: در نهایت استان‌های فارس، خوزستان و آذربایجان شرقی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم مسابقات قهرمانی کشور را کسب کردند که از این میان ۳۸ ورزشکار به طور قطعی به بازی‌های پاراآسیایی اعزام خواهند شد و اعزام ۶ ورزشکار دیگر که دارنده رکورد‌های گروهی هستند، درحال بررسی است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در تیرماه اظهار داشت: این مسابقات در پاریس برگزار میشود که تیم دوومیدانی بانوان و آقایان با ترکیب ۱۳ ورزشکار به همراه بهمن رضایی بعنوان مدیر تیم‌های ملی و مربیان به این مسابقات اعزام خواهند شد، همچنین در رشته تیراندازی، بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته، دوومیدانی، بوچیا و وزنه برداری (در بخش بانوان و آقایان) و شنا (در بخش آقایان) بازی‌های پاراآسیایی هانگژو حضور خواهیم داشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *