رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انوشیروانی: کیفیت وزنه‌برداری ما دچار مشکل شده/ ملی‌پوشان فکر کنند در زندان هستند

16:04 - 23 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۴۳۴
انوشیروانی: کیفیت وزنه‌برداری ما دچار مشکل شده/ ملی‌پوشان فکر کنند در زندان هستند
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: به بچه‌ها گفته‌ام که فکر کنند در حبس و زندان هستند و باید همه چیز را فدای آینده کنند تا بتوانند با این همه زحماتی که کشیده می‌شود، یک نتیجه خوب به دست بیاورند.

خبرگزاری میزان - سجاد انوشیروانی پس از قهرمانی تیم ملی وزنه‌برداری مردان ایران در آسیا اظهاراتی داشت که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:

*تک تک بچه‌ها نسبت به ابتدای اردوی قبلی به لحاظ کیفی خیلی بهتر بودند. این تازه شروع کارمان است. انصافاً بچه‌ها در همه اوزان تلاش کردند و با کیفیت و غیرت وزنه زدند. یکی دو اتفاق مهم در این مسابقات افتاد؛ اول اینکه تعداد حرکات صحیح بچه‌ها بالاتر رفته و این خیلی جای امیدواری دارد. نکته دوم اینکه چند نفر رکورد‌های تمرینی و شخصی خود را در جریان این مسابقات شکستند. این نشان دهنده آن است که عزم بچه‌ها، کادر فنی و ما این است که گام‌های بزرگ و رو به جلویی برداریم.

*مقاصد بعدی ما انتخابی‌های مختلف المپیک است و مقصد نهایی‌مان هم حتماً المپیک خواهد بود و یکی از مهمترین رویداد‌ها را در سال آینده داریم. سال قبل حق‌مان قهرمانی در آسیا بود، اما حق‌مان را در این دوره گرفتیم.

*من دوره بعدی رقابت‌های قهرمانی آسیا در تاشکند را خیلی بهتر از اینجا می‌بینم و مطمئن باشید خبر‌های خوبی را در آینده‌ای نزدیک از بچه‌ها خواهید شنید. ضمن اینکه نیازمند آن هستیم که مسئولان مثل همیشه حمایت کنند و توجه ویژه داشته باشند. این رشته فقط آقایان نیست، یک تیم دیگر به آن اضافه شده و همه هزینه‌های‌مان دو برابر شده است. بانوان هم انصافاً خوب کار می‌کنند. پارسال طلا گرفتیم و امسال هم دو مدال برنز. ما در رده بانوان امیدوار به کسب سهمیه المپیک هستیم. اگر به وزنه‌برداری خوب توجه شود، این رشته به آن چیزی که انتظار مردم در المپیک است، خواهد رسید.

*سطح مسابقات با دوره قبل قابل مقایسه نبود. رقابت در ۴ وزن از ۱۰ وزن بالاتر از المپیک بود. مسابقات اروپا هم انجام شد، اما رکورد‌ها در اینجا در همه اوزان آن رویداد بالاتر بود و این نشان از پیشرفت آسیا دارد. همچنین باید عقب‌افتادگی‌های‌مان را خیلی زود جبران کنیم. تیم ما در فدراسیون دو ماه است که کار می‌کند و مطمئن باشید که ان‌شاءالله با تمرکز و برنامه‌ریزی روز‌های خوبی رقم خواهد خورد.

*باید نفرات مدعی بیشتری در اوزان مختلف داشته باشیم، قهرمانی در هر بُعدی شیرین است، اما این موضوع را تایید می‌کنم که کیفیت وزنه‌برداری ما دچار مشکل شده و باید بهتر شود. برای اینکه در وزنه‌برداری در بلندمدت نتیجه گرفت، باید یک نسل و پشتوانه درست کنیم و این مسیر را تازه استارت زده‌ایم. اگر کار کمپ به زودی تمام شود، باید یک نسل‌سازی داشته باشیم. تا المپیک با داشته‌های خود تلاش خواهیم کرد که بهترین نتایج را بگیریم، اما برای بعد از المپیک این برنامه را داریم که از ۲۰۲۵ به دو موضوع برسیم؛ اینکه با اقتدار قهرمان آسیا شویم و در بیشتر اوزان برتری داشته باشیم، دوم اینکه بحث قهرمانی در فوق سنگین دنیا را به ایران بازگردانیم و این خواسته مردم است.

*ما باید از ۲۰۲۵ با قدرت وارد مسابقات شویم و بیرون بیاییم. وزنه‌برداری ایران این ظرفیت را دارد و می‌تواند این اتفاقات رخ بدهد؛ کما اینکه بچه‌ها با غیرت کار می‌کنند. ان‌شاءالله سجادی و خسروی‌وفا حمایت همه جانبه کنند. مطمئن باشید که اگر این تیم حمایت شود، اتفاقاتی در وزنه‌برداری تا ۲ سال آینده رخ خواهد داد که همه، آن انتظارات را از این رشته دارند.

*زمانی با ۱۹۰ در یک‌ضرب و ۲۲۰ در دوضرب مدال آسیا گرفته می‌شد، اما الان یک ورزشکار با ۱۹۷ و ۲۳۹ دستش از مدال کوتاه می‌ماند، پس می‌خواهم بگویم که سطح مسابقات خیلی بالا بود. فوق سنگین، دسته‌ای است که خیلی کشور‌ها دوست دارند در آن ورزشکار سطح بالا داشته باشند. بحرین از ارمنستان ورزشکار آورده است و این نشان می‌دهد که این وزن چقدر برای‌شان حساس است، ضمن اینکه فوق سنگین یک ویژگی دیگری که دارد این است که با توجه به زیادی وزنه‌ها در دنیا، وزنه‌برداری را با آن می‌شناسند و این یک ویژگی بزرگ است.

*شریفی و یوسفی با توجه به اینکه فقط ۴۰ روز تمرین داشتند، از عملکردشان راضی هستیم. آن‌ها همه تلاش خود را کردند و هر کدام ۵ حرکت صحیح داشتند. آن‌ها پشت وزنه‌هایی ایستادند که قبلاً پشت آن قرار نگرفته بودند. از زحمات کادر فنی هم تشکر می‌کنم. من هم به شریفی و هم یوسفی گفتم دیگر نباید به ۱۹۰ و ۲۳۰ کیلوگرم فکر کنند. شریفی حتما باید به ۲۱۰ و ۲۶۰ کیلوگرم فکر کند، یوسفی هم به ۲۰۰ و ۲۶۵ کیلوگرم. اگر این دو می‌خواهند به المپیک برسند و شانس مدال داشته باشند، رکوردشان باید بالاتر از ۴۶۰ در مجموع باشد، چون نباید برای رکورد مجموع زیر ۴۶۰ کیلوگرم شانسی قائل شد. این تعارف نیست و باید به آن فکر کنیم. شریفی و یوسفی پتانسیل بالایی دارند، ضمن اینکه علی داوودی هم هست. این سه نفر امید‌های ما هستند و به آن‌ها امیدواریم. پتانسیل‌شان هم بالاتر از چیزی است که الان نشان می‌دهند. امیدوارم این پتانسیل منجر به کار‌های خارق‌العاده شود.

*عملکرد کادر فنی؟ یک اتفاقی که خیلی خوب بود، اتحاد کادر فنی در پشت صحنه و در مسابقات بود. بودن بهمن زارع به عنوان یک فرد باتجربه در کنار وحید ربیعی و نصیرشلال تجربه خوبی بود و عملکردشان قابل دفاع و قابل قبول است. به این کادر فنی امیدوار و مطمئن شدم که این کادر فنی با این بچه‌ها کار‌های بزرگی انجام خواهند داد.

*زمان آغاز اردوی بعدی تیم ملی؟ بچه‌ها باید مستقیم به اردو بروند و از پس فردا (دوشنبه) اردوی جدید آغاز می‌شود. ما زمان نداریم و بچه‌ها باید تمرین کنند. من به بچه‌ها گفته‌ام که فکر کنند در حبس و زندان هستند و باید همه چیز را فدای آینده کنند تا بتوانند با این همه زحماتی که کشیده می‌شود، یک نتیجه خوب به دست بیاورند و آینده‌شان تضمین شود.

*همه چیز برای اردو آماده شده است. از کمیته ملی المپیک برای اختصاص مکان مناسب برای تمرین و اسکان تشکر می‌کنم. خود بچه‌ها هم دوست دارند در اردو باشند. برای تیم بانوان هم کوروش باقری از ۱۰ خرداد برنامه داده، اما احتمالاً از ۵، ۶ روز آینده شرایط را مهیا کنیم تا آن‌ها هم اردو‌های خود را شروع کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *