رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

رشادت شهید سلیمانی و حمایت ایران توطئه دشمن را در سوریه خنثی کرد

7:50 - 24 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۴۱۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رشادت شهید سلیمانی و حمایت ایران توطئه دشمن را در سوریه خنثی کرد
یک نماینده مجلس ضمن اشاره به اینکه با رشادت شهید سلیمانی و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در سوریه توطئه دشمنان خنثی شد گفت: ما اجازه نمی‌دهیم جبهه استکبار به کشور‌های مسلمان دست‌درازی کند.

حجت الاسلام محمد صفری ملک‌میان در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به سوریه رویکرد ایران و مقاومت برای منطقه از جمله سوریه را زندگی و پیشرفت دانست و بیان کرد: از آرمان‌های انقلاب اسلامی این است که بتواند کشور‌های مسلمان را از یوغ استعمار نجات دهد و حرکاتی که در منطقه در حوزه سیاست خارجی در حال انجام است در راستای تحقق این آرمان است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس یازدهم اظهار کرد: جنگ سوریه با پشتوانه جبهه استکبار برای تشکیل پایگاهی بسیار بزرگتر از رژیم صهیونیستی ایجاد شد تا از ظرفیت‌های منطقه غرب آسیا نهایت استفاده را ببرند و بزرگترین تهدید برای جبهه استکبار که جمهوری اسلامی ایران است را ساقط کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه با رشادت سپهبد شهید سلیمانی و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در سوریه توطئه دشمنان خنثی شد ادامه داد: ما اجازه نمی‌دهیم جبهه استکبار به کشور‌های مسلمان دست‌درازی کند و خط قرمز جمهوری اسلامی در سیاست خارجی نیز این مهم تعریف شده است.

صفری ملک‌میان بیان داشت: حضور رئیس جمهور کشورمان در سوریه همسو با بازسازی این کشور تعریف شده و انتظار است بتوانیم به ساخت و آبادانی کشور سوریه کمک کنیم و این  مهم منافع بسیاری زیادی از نظر اقتصادی برای ایران و سوریه نیز در بر خواهد داشت.

آیت الله رئیسی ۱۳ اردیبهشت امسال در صدر هیئتی اقتصادی و سیاسی پس از گذشت سیزده سال از آخرین سفر رئیس جمهور ایران به دمشق در سال ۸۸ به سوریه سفر کرد.

این سفر خارج از اهمیت سفر‌های رسمی روسای جمهور کشور‌های دنیا به کشور‌های دیگر و ضرورت برقراری این ارتباط برای پیشبرد اهداف سیاسی و اقتصادی ۲ کشور و افزایش تعامل و همکاری‌های دوجانبه دارای ابعاد مهم سیاسی و اقتصادی بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *