گفت‌وگو|

ابوترابی‌فرد: شاهد یک اراده جدی در عرصه‌های مختلف قضایی استان قزوین هستیم

13:21 - 23 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۳۸۴
ابوترابی‌فرد: شاهد یک اراده جدی در عرصه‌های مختلف قضایی استان قزوین هستیم
امام جمعه موقت تهران تحولات قوه قضاییه در جامعه را اثربخش و ملموس دانست و از اقدامات صورت گرفته در حوزه قضایی استان قزوین تقدیر کرد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام سید محمد ابوترابی فرد در حاشیه بازدید از دادسرای عمومی و انقلاب قزوین در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری میزان ضمن تقدیر از تلاش مجموعه قضایی استان اظهار کرد: با توجه به گزارش دادستان مرکز قزوین و بازخورد‌هایی که در جامعه شکل گرفته ما شاهد یک اراده جدی و تحولی در عرصه‌های مختلف قضایی استان هستیم.

وی ادامه داد: بنده شاهد یک نگاه تحولی مثبت با تکیه بر دانش و تجربه و فراهم سازی زمینه مشارکت و همکاری کارکنان مجموعه قضایی استان در تحقق اولویت و اهداف قوه قضاییه در استان قزوین هستم.

ابوترابی فرد گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات اثر بخش مجموعه قضایی استان قزوین کاهش پرونده‌های ارجاعی به دستگاه قضایی است که کاهش جرایم و تخلفات را در پی دارد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: طرح ابتکاری دادستانی قزوین در خصوص شناسایی افراد کثیر الشکواییه اقدامی مناسب است که اگر با نگاهی تحول گرا رفتار‌های این افراد مورد تحلیل قرا گرفته و اصلاح شود، قطعا با کاهش پرونده در محاکم قضایی روبرو خواهیم بود.

وی اقدامات صورت گرفته در استان را در زمینه پیشگیری و مقابله با جرایم خشن تحسین برانگیز دانست و گفت: اگر این اقدامات اصولی با برنامه ریزی‌های درست انجام شود گمان می‌کنم در آینده شاهد تحول بزرگی در این خصوص باشیم، تحولی که می‌توان به سایر استان‌های کشور نیز تعمیم داد و در کشور پیام آور شد.

وی ابلاغ عدم توقیف خودرو در استان را موثر دانست و گفت: با تسریع روند تعیین تکلیف خودرو‌ها در پارکینگ‌های عمومی و عدم توقیف خودرو، میزان رضایت مندی مردم از عملکرد دستگاه قضایی افزایش چشم گیری داشته است.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد در نشستی با کارکنان دادسرای عمومی و انقلاب قزوین که در سالن شهدای مدافع حرم دادسرا برگزار شد، ضمن تقدیر از اقدام خلاقانه و تحول آفرین مجموعه قضایی استان در راه‌اندازی دفتر اعتذار، گفت: اعتذار یک عمل واجب شرعی است و تشکیل این دفتر کار پسندیده و زیبایی است که موجب می‌شود در جرایم معنوی احقاق حقوق مردم با قانون مندی محقق شود.

وی نقش مدیران با انگیزه و با تجربه را در تحولات اداری و ارتقا کارایی نظام بسیار مهم و تعیین کننده دانست و گفت: حضور چهره‌هایی که از این انگیزه بالا و نگاه تحولی در دستگاه‌های اداری کشور برخوردارند موجب ارتقا رضایت مندی مردم و افزایش کارایی نظام خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: با توجه به ارتباط بسیار جدی بدنه جامعه با دستگاه قضایی اگر این اتفاقات و تحولات به خصوص در حوزه حقوق عامه و حقوق شهروندی محقق شود با سرعت بیشتری نسبت به سایر دستگاه‌ها برای مردم ملموس و قابل فهم خواهد بود.

وی ادامه داد: در این مقطع از تاریخ انقلاب دستگاه قضایی کشور به دلیل حضور شخصیتی که از ویژگی خاص برخوردار است در آستانه تحول و تعالی قرار دارد. چرا که رییس قوه به صورت عمیق مسائل حوزه قضا را تشخصیص داده و با یک تجربه طولانی فهم خوب و ارتباط نزدیکی با موضوعات قضایی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد رئیس قوه قضاییه را نعمتی بزرگ برای کشور و سیستم قضایی دانست و گفت: ایشان به دلیل ظرفیت مدیریتی و تعامل خوبی که با مدیران دارد از اراده قوی برای پیشبرد برنامه‌های تعریف شده برخوردار است.

وی همچنین امیدواری کرد: در استان قزوین نیز با نگاهی که مدیران قضایی دارند با صمیمت و همدلی و انگیزه بالا شاهد حرکت امید بخش و نگاه تحول گرا برای رضایت مندی مردم بوده و تجربیات موفق خود را نیز به سایر استان‌ها انتقال دهیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *