انتخابات ترکیه|

اتهام‌زنی رقیب اردوغان به روسیه/ کرملین واکنش نشان داد/آخرین وضعیت نظرسنجی‎ها

12:30 - 23 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۳۵۳
اتهام‌زنی رقیب اردوغان به روسیه/ کرملین واکنش نشان داد/آخرین وضعیت نظرسنجی‎ها
رقیب اصلی رجب طیب اردوغان روسیه را به ساختن ویدئو‌های جعلی و مطالب نادرست برای تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات ترکیه متهم کرد.

خبرگزاری میزان - نامزد اصلی مخالفان دولت کنونی ترکیه، تنها چند روز قبل از مهم‌ترین انتخابات این کشور در سال‌های گذشته، روسیه را به مداخله در انتخابات این کشور متهم کرده است.

«کمال قلیچدار اوغلو»، رقیب اصلی «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور فعلی، روسیه را به ساختن ویدئو‌های جعلی و مطالب نادرست برای تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات ترکیه متهم کرد.

 

اتهام‌زنی رقیب اردوغان به روسیه/ کرملین واکنش نشان داد

 

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین، ادعای دخالت در انتخابات را رد کرد. 

وی تاکید کرد که هیچ‌گونه دخالتی نمی‌تواند وجود داشته باشد. اگر کسی چنین اطلاعاتی را در اختیار «قلیچدار اوغلو» قرار داده، دروغگو است. 

 

اتهام‌زنی رقیب اردوغان به روسیه/ کرملین واکنش نشان داد

 

رای دهندگان ترکیه در ۱۴ می (روز یکشنبه) به پای صندوق‌های رای می‌روند تا هم برای انتخاب رئیس جمهور و هم برای پارلمان رای دهند. 

 

 

نظرسنجی کنونی حاکی از رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه است که در آن یک نامزد باید بیش از ۵۰ درصد آرا را کسب کند تا به طور کامل پیروز شود، در غیر این صورت رقابت دو هفته بعد به دور دوم خواهد رفت. 

بر اساس برخی نظرسنجی‌ها، «قلیچدار اوغلو» ۷۴ ساله، موفق شده است ائتلافی گسترده‌ از احزاب را گرد هم بیاورد و پیش‌بینی می‌شود که با ۵۱.۷ درصد از آرا پیروز شود.

 

 

«اردوغان» که پیش از این از «جف فلیک»، سفیر آمریکا به دلیل دیدار علنی با «قلیچدار‌ اوغلو» انتقاد کرده بود، اعلام کرد که «ترکیه با این انتخابات پیامی به غرب خواهد داد.» 

«سلیمان سویلو»، وزیر کشور ترکیه حتی فراتر رفته و انتخابات ۱۴ می‌ را تلاش غرب برای کودتای سیاسی توصیف کرد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *