عملیات آزاد سازی اراضی در ۳ نقطه شهر شیراز با دستور قضایی اجرا شد

12:07 - 23 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۳۴۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
عملیات آزاد سازی اراضی در ۳ نقطه شهر شیراز با دستور قضایی اجرا شد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با بیان اینکه رفع تصرفات اخیر در سه محدوده بلوار جمهوری اسلامی، شهرداری منطقه ۱۰ و حاشیه بزرگراه شیراز به سپیدان انجام شد، گفت: این عملیات از بامداد جمعه آغاز شد و بیش از ۵ ساعت ادامه یافت.

خبرگزاری میزان- سید مصطفی بحرینی اظهار کرد: در عملیاتی با نظارت و هماهنگی دادستانی مرکز استان، طی عملیات اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری و تأمین امنیت توسط نیروی انتظامی در راستای اجرای قانون و برخورد با مستحدثات غیرمجاز در سه نقطه از محدوده کلان شهر شیراز تخریب و تعدادی واحد پلمب شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با بیان این مطلب که رفع تصرفات اخیر در سه محدوده بلوار جمهوری اسلامی، شهرداری منطقه ۱۰ و حاشیه بزرگراه شیراز به سپیدان انجام شد، گفت: این عملیات از بامداد جمعه آغاز شد و بیش از ۵ ساعت ادامه یافت.

بحرینی تصریح کرد: طی این اقدام ۲۸ واحد تجاری غیر مجاز پلمب و ۵۶ سازه غیر مجاز واحد‌های تجاری تخریب شد.

وی با اشاره به اینکه این عملیات دهمین عملیات آزاد سازی و رفع تصرف از اراضی در سال جاری است اظهار کرد: اجرای احکام امروز با حضور ۲۵۰ نیروی انتظامی جهت تأمین امنیت و ۴۰ پرسنل شهرداری و با استفاده از ماشین آلات سبک و سنگین انجام شد.

بحرینی تأکید کرد: اقدامات صورت گرفته در مناطق مختلف استان در خصوص آزاد سازی تصرفات زیر ذره بین دستگاه قضایی قرار دارد و باید از طمع مجدد زمین خواران و سو استفاده کنندگان مصون بماند.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه‌ها و نهاد‌های مسئول مطابق قانون وظیفه صیانت و جلوگیری از تصرف غیر مجاز اراضی را دارند و باید ضمن توجه به حدود اختیارات قانونی خود اقدام جدی در راستای پیشگیری از تصرفات را در دستور‌کار قرار دهند.

 این دهمین مرحله از اجرای عملیات آزاد سازی اراضی در مرکز استان در سال جاری است و تاکنون ۶۴ هکتار از اراضی واقع در حریم و محدوده کلان شهر شیراز که به صورت غیرقانونی تصرف و یا تغییرکاربری غیرمجاز یافته بودند رفع تصرف شده است.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *