گفت‌وگو

محمد فیلی: عمل جراحی به خیر گذشت/ تهیه‌کنندگان متخصص و توانمند کجا هستند؟/ نقش‌فروشی در سریال‌های تلویزیونی باب شده است

10:02 - 22 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۱۸۱
محمد فیلی: عمل جراحی به خیر گذشت/ تهیه‌کنندگان متخصص و توانمند کجا هستند؟/ نقش‌فروشی در سریال‌های تلویزیونی باب شده است
محمد فیلی ضمن اشاره به بی‌رزومه بودن افرادی که به عنوان تهیه‌کننده وارد عرصه هنر شده و اقدام به تولید سریال و برنامه می‌کنند، از نقش‌فروشی در آثار تلویزیونی و سینمایی گفت.

محمد فیلی بازیگر نقش «نسیم بیگ» در سریال پرمخاطب «روزی روزگاری» در گفت‌وگو با میزان درباره وضعیت جسمانی‌اش بعد از عمل مغز و اعصاب گفت: حال عمومی خوبی دارم و از خداوند متعال بابت اینکه بعد از عمل دچار مشکلات خاصی نشده‌ام، سپاسگزارم. عملی که روی من انجام شد ریسک زیادی داشت و امکان ایجاد ضایعه مغزی برایم بسیار بالا بود، اما به لطف خداوند و دعای مردم چنین مشکلی برایم پیش نیامد.

وی ضمن تشکر از پزشکان و کارکنان بیمارستان لاله تهران، اظهار کرد: این عمل سخت در بیمارستان لاله تهران، زیر نظر پزشکان مجرب انجام شد. مهارت پزشکان کمک زیادی به ادامه حیات من داشت و باید بابت حضور چنین پزشکان حاذقی که سلامت مردم را تامین می‌کنند، تشکر کنم. در این زمینه رئیس مرکز بهداشت تلویزیون کمک‌های فراوانی را در راستای بهبود و کسب سلامتی من انجام داد. خوشبختانه چون بیمه صدا و سیما بودم، توانستم از مزایای آن استفاده کنم و هزینه کمی بابت درمانم بپردازم.

فیلی در مورد وضعیت کنونی خود اظهار کرد: اکنون در خانه استراحت می‌کنم، اگرچه درد بعد از جراحی که طبیعی است، آزارم می‌دهد، اما می‌دانم که مرحله بسیار سخت و خطرناکی را پشت سر گذاشته‌ام و بابت این سلامتی خداوند را شاکرم.

وی درباره کمک‌های صندوق اعتباری هنر افزود: صندوق اعتباری هنر هزینه‌هایی را که به صورت شخصی برای درمان پرداخت کرده بودم، تقبل کرد. در عین حال سفیر مهربانی خانه تئاتر رویا تیموریان به همراه برخی هنرمندان به عیادتم آمدند و در آنجا درد و دل‌های اهالی هنر را مطرح کردم.

بازیگر سریال «گیلدخت» تاکید کرد: اگر همه مسئولین همانند رئیس مرکز بهداشت تلویزیون دکتر حسینی فعالیت می‌کردند، در کشور مدینه فاضله شکل می‌گرفت و هنرمندان و همه اقشار جامعه با مشکلات و دغدغه‌های درمانی روبه‌رو نبودند. 
حضور افراد غیرمتخصص بر سختی و دشواری‌های حوزه هنر می‌افزاید

وی از عیادت اهالی تلویزیون سخن به میان آورد و تصریح کرد: من به مسئولان تلویزیون هنگامی که به عیادتم آمده بودند، تاکید کردم، هر کسی که وارد فعالیت‌های هنری می‌شود باید دارای رزومه و کارنامه مشخص باشد، تخصص در حوزه هنر یک نکته مهم و حیاتی است. متاسفانه افرادی که به عنوان تهیه‌کننده اخیراً وارد عرصه هنر می‌شوند و اقدام به تولید سریال و برنامه می‌کنند، رزومه مشخصی ندارند و همین امر سبب می‌شود که مقوله‌هایی مانند نقش‌فروشی شکل بگیرد و آثار ارزشمندی تولید نشود و یا حقوق هنرمندان و بازیگران پرداخت نشود. قطعا با چنین ساز و کارهایی نمی‌توان در عرصه هنر فعالیت کرد.

فیلی تاکید کرد: ما تهیه‌کنندگان متخصص و توانمند بسیاری در سینما و تلویزیون داریم که باید ببینیم آن‌ها کجا هستند و چرا دیگر در سینما و تلویزیون فعالیت ندارند. این عزیزان سرمایه‌های رسانه ملی هستند و باید از توانمندی‌های آن‌ها برای ساخت تولیدات فرهنگی به بهترین شکل بهره‌برداری کنیم.

وی درباره ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی «دمکنی» اظهار کرد: هنگامی که در حال فیلمبرداری برای مجموعه تلویزیونی «دمکنی» بودم، دچار این بیماری شدم و بعد از اینکه عمل کردم مجبور بودم که به استراحت بپردازم. تا جایی که اطلاع دارم به دلیل درگیری من در بیمارستان و مداوای بیماری‌ام، بخش‌های مربوط به حضور من در سریال حذف شده و سریال به کار خود ادامه داده است.

این بازیگر در پایان خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی هنرمندان بسیار است و حضور افراد غیرمتخصص بر سختی و دشواری‌های حوزه هنر می‌افزاید. بعد از گذشت پنج ماه دستمزدم را دریافت نکرده‌ام و این تنها منحصر به حضور و ایفای نقش در یک اثر نیست.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *