رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رونمایی از سامانه هوشمند اعتبار بخشی آموزش پزشکی

13:19 - 21 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۱۰۴
رونمایی از سامانه هوشمند اعتبار بخشی آموزش پزشکی
مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت در حوزه فناوری اطلاعات از رونمایی سامانه هوشمند اعتبار بخشی در حاشیه نشست منطقه‌ای اعتبار بخشی آموزش پزشکی خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وبدا، امیر مختاری در نشست منطقه‌ای اعتبار بخشی آموزش پزشکی در خصوص ایجاد سامانه هوشمند اعتبار بخشی گفت: در ارزیابی سامانه‌های اعتبار بخشی در دبیرخانه‌های تخصصی آموزش پزشکی، چالش‌های مختلفی مطرح شد که یکی از مهم‌ترین نیازها، نبود داشبورد کلان برای تصمیم گیری و شرایط دسترسی به مستندات بارگزاری شده بود که ما را ملزم کرد تا با تاکید بر شاخص هوشمند سازی، سامانه‌های اعتبار سنجی را تجمیع و سامانه هوشمند سجا را ایجاد کنیم که در برنامه نشست منطقه‌ای اعتبار بخشی آموزش پزشکی از آن رونمایی شد.

وی وجود گزارش‌های آماری و مقایسه‌ای و اتصال به سامانه‌های مرجع را به عنوان مزایای ایجاد ساختار هوشمند برشمرد و افزود: در بخش اول سامانه سجا، سنجه‌های دبیرخانه شورای آموزش پزشکی عمومی بارگزاری شده که این سامانه هوشمند نقش مهمی در فرایند اعتبار بخشی دارد.

مختاری بیان کرد: با توجه به سیاست‌های تدوین شده در حوزه آموزش پزشکی، اجرای فرایند اعتبار بخشی در سامانه هوشمند قابلیت تغییر دارد.

وی به دیگر ویژگی‌های سامانه هوشمند اعتبار بخشی اشاره کرد و افزود: گزارشات جامع و استاندارد در این سامانه درج شده و نتایج ارزیابی‌های سال‌های مختلف و گزارشات مقایسه‌ای در دسترس است. همچنین اطلاعات کلی در کارتابل سامانه برای ارزیابان درونی و بیرونی قابل مشاهده است. 

گفتنی است نشست منطقه‌ای اعتبار بخشی آموزش پزشکی با حضور رئیس و نمایندگان فدراسیون جهانی آموزش پزشکی، روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های هتل قلب بیمارستان شهید رجایی برگزار و در قالب پنل‌های علمی به بیان اهمیت و محور‌های اصلی اعتبار بخشی و نقش آن در ارتقای کیفیت آموزش پزشکی پرداخته شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *