رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رایزنی وزرای امور خارجه ایران و روسیه

15:28 - 20 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۹۹۷
رایزنی وزرای امور خارجه ایران و روسیه
نشست امیرعبداللهیان و لاوروف در حاشیه نشست مسکو درباره سوریه برگزار شد.

به گزارش میزان، دیدار و رایزنی حسین امیرعبداللهیان و سرگئی لاوروف، وزرای امور خارجه ایران و روسیه در حاشیه نشست مسکو درباره سوریه آغاز شد.

در این دیدار، راه‌های گسترش هر چه بیشتر مناسبات همه‌جانبه ایران و روسیه به ویژه در عرصه اقتصادی و بازرگانی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت و دو وزیر روند رو به رشد روابط دو کشور را مثبت ارزیابی کردند.

امیرعبداللهیان در این دیدار تاکید کرد: باید تلاش شود تا روابط رو به پیشرفت دو کشور، در مسیر درست جاری خود با سرعت بیشتری به پیش رود.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از همکاری تنگاتنگ دو کشور در حل و فصل سیاسی مسئله سوریه، برگزاری نشست چهارجانبه وزرای امور خارجه (ایران- روسیه- سوریه- ترکیه) در مسکو در خصوص سوریه را نتیجه مثبت این همکاری ارزیابی و از میزبانی مطلوب روسیه در برگزاری خوب این نشست تشکر و قدردانی کرد.

لاوروف برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی در آینده نزدیک در تهران را در تعمیق مناسبات دوکشور حائز اهمیت دانست و همچنین ابراز امیدواری کرد که بخش‌های تجاری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در همایش «همکاری‌های اقتصادی فدراسیون روسیه و جهان اسلام» در شهر قازان مرکز جمهور تاتارستان روسیه حضور فعالی داشته باشند.

وزرای امور خارجه دو کشور توسعه کریدور شمال - جنوب و همکاری‌های مالی و بانکی را در توسعه همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی و تعمیق مناسبات دو کشور حائز اهمیت دانسته و بر لزوم ایجاد تسهیلات در فعالیت‌های بخش‌های خصوصی طرفین و تسهیل در تردد اتباع دو کشور تاکید کردند.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *