دیدار وزرای امور خارجه ایران و ترکیه/تاکید امیرعبداللهیان بر توسعه همکاری‌های اقتصادی

15:22 - 20 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۹۹۲
دیدار وزرای امور خارجه ایران و ترکیه/تاکید امیرعبداللهیان بر توسعه همکاری‌های اقتصادی
امیرعبداللهیان و چاووش اوغلو در حاشیه نشست مسکو با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

به گزارش میزان، حسین امیرعبداللهیان و مولود چاووش اوغلو، وزرای امور خارجه ایران و ترکیه در حاشیه نشست چهارجانبه وزرای خارجه در مسکو با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

امیرعبداللهیان و چاووش اوغلو  درباره موضوع‌های مورد علاقه مشترک گفت‎وگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن مهم خواندن اجلاس چهارجانبه وزرای خارجه در ارتباط با سوریه، برای دولت و ملت ترکیه آرزوی موفقیت در برگزاری انتخابات آتی در آن کشور کرد.

امیرعبداللهیان گفت‌گو‌ها با چهار وزیر خارجه را مثبت و گامی رو به جلو خوانده و اظهار کرد: ما به تلاش‌های خود برای به موفقیت رسیدن این گفتگو‌ها ادامه می‌دهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان همکاری‌های ایران و ترکیه در زمینه‌های اقتصادی از جمله حمل و نقل، تجارت و  گردشگری را خوب و رو به توسعه و پیشرفت توصیف کرد.

وزیر خارجه ترکیه نیز در این ملاقات به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در تشکیل نشست چهارجانبه وزرای امور خارجه و دیگر نشست‌های چهارجانبه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه اشاره و از مواضع مثبت و سازنده جمهوری اسلامی ایران در این رابطه تشکر کرد.

وی همچنین از کمک‌های کشورمان به زلزله زدگان ترکیه  تقدیر به عمل آورد.

دو وزیر در این دیدار در خصوص راه‌های گسترش روابط از جمله تسهیل و تسریع در روابط تجاری و همکاری‌های ترانزیتی، حمل و نقل، انرژی و همچنین تبادل محبوسین و محکومین میان دو کشور گفتگو کردند.

در عین حال، چاووش اوغلو با انتشار توییتی در این رابطه نوشت: در دیدار با امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در مسکو در حاشیه نشست سوریه، دیدار‌های سطح بالا و همکاری‌های اقتصادی و انرژی در دستور کار ما بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *