«رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت و بزرگداشت عید غدیر» منصوب شد

13:50 - 20 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۹۶۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
«رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت و بزرگداشت عید غدیر» منصوب شد
حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی طی حکمی به عنوان «رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت و بزرگداشت عید غدیر» منصوب شد.

خبرگزاری میزان _ به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی طی حکمی از سوی محمدحسین موسی پور نماینده، ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان «رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت و بزرگداشت عید غدیر» منصوب شد.

در این حکم آمده است:

برادر ارجمند حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید رضا تقوی(دام عزه)

سلام علیکم

غدیر سرچشمه جوشان ولایت که از سینه تفتیده «خم» به جام محبت دوست داران نبی مکرم اسلام و خاندان مطهرش جارى شد؛ تضمین کننده تداوم رسالت محمد ابن عبدالله (صلى الله علیه و آله) در ولایت على ابن ابیطالب (علیه السلام) و نماد عهد، بیعت، کمال دین، اتمام نعمت و سرآغاز امامت وارثانِ انسان کامل و استقرار ولایت الهى است. عید بزرگ قربان و غدیر، بیانگر نقشه‌ی جامع و برجسته از مضمون حقیقی حکومت اسلامی و پایه ریزی نظام اجتماعی عادلانه و فراگیر و آغاز نظام سیاسی اسلام است.

دهه ولایت و امامت متبرک به آغازی بی بدیل برای قربانی نفس از مضراب بردگی و انجامی بی نظیر در محراب بندگی است. بی‌گمان این مقطع زمانی، فرصتی مناسب برای معرفی ابعاد تاریخی و اجتماعی و اهمیت مساله غدیر، تبیین موضوع گفتمان ولایت و حاکمیت نظام و ساختار حکومت اسلامی بر اساس نظام امامت و ولایت و بازخوانی ابعاد آن در جامعه‌سازی اسلامی و تبیین جایگاه معرفتی ولایت و فلسفه امامت به عنوان نعمت بزرگ الهی است و معرفی شخصیت امیرالمومنین علی (علیه‌السلام) بهترین و کامل‌ترین نمونه و الگوی مطلوب حاکمیت و حکمرانی اسلامی و چراغ راه هدایت در عصر افول حکمرانی‌های غیر الهی است.

نظر به اهمیت پاسداشت این مناسبت عظیم و بهره مندی از این فرصت ارزشمند برای تبیین معارف علوی و با عنایت به رویکرد و سیاست‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در گرامیداشت و تبیین ایام‌الله و مناسبت‌های دینی و انقلابی، امید است جنابعالی به عنوان «رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت و بزرگداشت عید غدیر» در جهت تحقق اهداف تعیین شده موفق و موید باشید.

انتظار می‌رود با تشریک مساعی، هم‌افزایی و بهره‌مندی از ظرفیت اندیشمندان و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی، مبلغین و مروجین معارف الهی و سازمان‌ها و مراکز علمی، پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی واجرایی و سازمان‌های مردم نهاد؛ شاهد برپایی باشکوه این مناسبت و اقدامات و فعالیت‌های بایسته و شایسته تبیینی باشیم.

در این مسیر نورانی و بالنده، توفیق شما را از درگاه حضرت احدیت (جل و علا) مسالت دارم.

محمد حسین موسی پور

نماینده، ولی فقیه و ریاست محترم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *